Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Venemaa peab loobuma TIR-süsteemi asendamise plaanist

    Endiselt on meie autovedajaid Venemaal ähvardamas TIR-süsteemi asemel lisagarantiide nõudmise oht. Eesti riik peab tegema tihedat koostööd teiste riikide ja rahvusvaheliste organisatsioonidega, et sundida Venemaad lõpetama sellesuunalised kavatsused.

    Venemaa on plaanitava TIR-süsteemi asendamiseks lisagarantiidega viimastel kuudel välja pakkunud kaks tähtaega. Tagamaks täielikku segadust, lükati viimati muudatuste jõustumine edasi 1. detsembrile ­ainult päev enne selle väljakuulutatud kehtestamist 14. septembril. Kellegi võimuses ei ole aga prognoosida, mis saab pärast 1. detsembrit.
    Üllatustega tuleb arvestada. Segane olukord ei puuduta ­ainult Eesti autovedajaid, vaid kõiki, kes tegelevad veondusega Vene suunal. Paratamatult tuleb vedudel Venemaale selletaoliste üllatustega pidevalt arvestada. Sealsed seadused on mahukad, võimaldades erinevaid tõlgendusi kas kõrgemalt tulnud korraldustest või ametniku isiklikust materiaalsest huvist tulenevalt. Nii ongi veohinnad Venemaal võrreldes Euroopaga kõrgemad ja kütus odavam, kuid riskid oluliselt suuremad.
    Järjest sagedamini eirab Venemaa rahvusvaheliselt kehtestatud reegleid ja konventsioone ega arvesta vastavate organisatsioonide pöördumiste ja nõuetega. Planeeritud TIR konventsiooni rikkumise osas on nii IRU (Rahvusvaheline Maanteetranspordi Liit) president Janusz Lacny kui ka peasekretär Umberto de Pretto pöördunud kirjalikult nii Venemaa presidendi kui ka peaministri poole, kuid kahjuks tulemusteta. Sama on teinud teisedki rahvusvahelised organisatsioonid. Ametliku pöördumise on esitanud ka mitu riiki.
    Teha koostööd. On selge, et Eesti üksi ja otse ei suuda midagi saavutada. Vaja on tihedat ja aktiivset koostööd teiste riikide ja rahvusvaheliste organisatsioonidega, kuigi ka rahvusvaheliselt ei ole veel edu saavutatud. Väidetavalt planeerisid just Vene vedajate organisatsioonid ise süsteemi rakendumise korral ulatuslikke aktsioone (magistraalide blokeeringud jms.)
    TIR-süsteemi asendamisel lisagarantiidega kannatavad eelkõige Vene tarbijad ja ettevõtted transporditeenuste kallinemise, tekkiva totaalse segaduse ja piirijärjekordade tõttu. Suurimaks kaotajaks oleksid aga Vene rahvusvahelised vedajad – ilma TIRita oleks neil praktiliselt võimatu Euroopas vedudega tegeleda. Eelnev aga ei häiri põrmugi Vene föderaalset tolliametit võitluses Vene rahvusvaheliste vedajate assotsiatsiooniga, kui eesmärgiks on lõhkuda toimiv garantiisüsteem, et asendada see endaga seotud organisatsioonide pakutava tasulise garantiiteenusega.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.