• OMX Baltic−0,46%299,89
  • OMX Riga−0,07%892,89
  • OMX Tallinn−0,55%2 069,75
  • OMX Vilnius0,16%1 201,53
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,48%8 817,07
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,18
  • OMX Baltic−0,46%299,89
  • OMX Riga−0,07%892,89
  • OMX Tallinn−0,55%2 069,75
  • OMX Vilnius0,16%1 201,53
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,48%8 817,07
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,18
  • 01.04.14, 18:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maanteeamet: möödasõidulõigud kaotavad närveldamise

Maanteeamet alustab järgmisel aastal möödasõidulõikude ehitamist. Esimeseks projektiks saab Ääsmäe-Kernu teelõik.
Järgmisel aastal alustatakse Eestis uudse kolmerajalise (2+1) lahenduse rakendamist. Maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Andres Urm ütles täna pressikonverentsil, et möödasõidulõigud muudavad liiklemise ohutumaks, sest võimaldab möödasõite planeerida. „Enam ei pea närviliselt tõmblema, vaid saab rahulikult liigelda,“ märkis ta. See välistab ohtlikud möödasõidud ja ka sõidukite juhuslikud vastassuunda kaldumised. „Õnnetused, mis nende kahega pahatihti kaasnevad, on väga kurbade tagajärgedega,“ ütles Urm.
Esimeseks projektiks saab Ääsmäe-Kernu teelõik, mille ehitamist alustatakse järgmisel aastal ja plaanipäraselt valmib see 2016. aastaks. Teelõigule on plaanitud kokku kolm möödasõidu kohta: kaks suunal Ääsmäe-Pärnu ja üks Kernu-Tallinn. Ühe möödasõiduala pikkuseks on arvestatud vähemalt 1,5 kilomeetrit.
Lisaks koostatakse ka projekti Kernu ümbersõiduks, mis on plaanitud aastateks 2018-2019. Aastal 2018 alustatakse ka Põltsamaa-Tartu teelõigu etapilise möödasõidualade ehitamisega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Urm lisas, et suvistes tingimustes jääb möödasõidulõikude kiiruspiirang tõenäoliselt sada kilomeetrit tunnis, kuid see sõltub erinevatest tingimustest. Näiteks kui on möödasõidud, mahasõidud ja ristmikud teineteisele lähestikku, keskkonnatingimused või teegeomeetria ebasoodsad, siis pole võimalik kiirusepiirangut tõsta. „Sada kilomeetrit tunnis on reaalne lahend,“ ütles Urm.
Planeeritud mööda- ja mahasõidulõigud ehitatakse valdavalt samatasandilised. Urmi sõnul on küll mitmetasandilised ristmikud ohutuimad, kuid Eesti kõrvalteedelt tulev liiklussagedus ei ole nende rajamiseks piisavalt suur.
Lisaks 2+1 teelõikude ehitamisele on maanteeametil kaugemas tulevikus, aastatel 2017-2018 plaanis ümber ehitada Tallinn-Narva maantee ja Tallinna ringtee ristmik Väos. Samuti on 2016. aastal kavas ehitada mitmetasandiliseks Sillamäe sadama raudtee. Sillamäe linn koostab praegu detailiplaneeringut, samuti rahastab linn osalist ehitust, makstes kinni ühe viadukti.
Lähiperspektiivis on Urmi sõnul maanteeametil kavas ka alustada Tallinna ringtee liiklussõlmedega. Esimesena võetakse käsile Lagedi viadukt, seejärel Karla liiklussõlm ja viimasena Põrguvälja viadukt. Hetkel omandatakse maid ja valmistutakse ehituseks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele