Äripäev • 27 veebruar 2015

Silvano rõhuvad tulemused

Silvanol on olnud raske aasta  Foto: Meeli Küttim, Äripäev

Silvano üllatas reede õhtul pärast tööpäeva lõppu tulemuste avaldamisega. Ettevõtte käive ja kasum langesid aasta varasemaga võrreldes üle 17 protsendi.

Ettevõtte müügitulu oli mullu 100,9 mln eurot võrreldes 121,7 mln euroga aasta varem. Silvano puhaskasum kahanes 10,9 mln eurolt 2013. aastal 8,9 mln euroni.

Silnavol on olnud raske ja keeruline aasta. Ettevõtet on mõjutanud nii tüli jaemüüjatega kui ka põhiturgude Venemaa ja Ukraina kriisi järelmid.

Järgneb ettevõtte börsiteade:

Kontserni 2014. aasta 12 kuu käive moodustas 100 868 tuhat eurot, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 17,1%. Hulgimüügi kogukäive vähenes 21,1% võrra, jaemüügi käive kasvas 2,2% võrra.

Kontserni raporteeritav brutorentaablus 2014. aasta 12 kuuga kasvas, moodustades 36,3%, eelmise aasta sama perioodi vastav näitaja oli 35,2%. 2014. aasta 12 kuu konsolideeritud ärikasum ulatus 12 377 tuhande euroni võrreldes 2013. aasta 12 kuu konsolideeritud ärikasumiga summas 16 843 tuhat eurot. 2014. aasta 12 kuu ärikasumi rentaablus ulatus 12,3%-ni võrreldes 13,8%-ga eelmise aasta samal perioodil. Konsolideeritud EBITDA moodustas 2014. aasta 12 kuuga 15 431 tuhat eurot, see tähendab 15,3% rentaablust (19 472 tuhat eurot ja 16,0% eelmise aasta samal perioodil).

Kontsern moodustas 2014. aastal ostjatelt laekumata arvete osas provisjone summas 1,18 miljonit eurot. Kokkuvõtvalt, ettevõtte puhaskasum emaettevõtte aktsionäridele moodustas 2014. aasta 12 kuuga 8 993 tuhat eurot võrreldes 10 946 tuhande euroga 2013. aasta 12 kuuga, puhaskasumi marginaal emaettevõtte aktsionäridele moodustas 8,9% võrreldes 9,0% eelmise aasta samal perioodil.

Enamus 2014. aasta 12 kuu müügist on seotud Venemaaga, so 55,3 mln eurot, mis moodustas 54,8% kogukäibest. Müügimahult järgmine piirkond oli Valgevene, kus käive ulatus 29,9 mln euroni, mis moodustas 29,7% kogukäibest (nii jae- kui ka hulgimüük kokku). Valgevene mõõduka languse taga on oma jaekaubanduse suurem osakaal võrreldes kontserni keskmiste näitajatega. Tegelik müügikasv leidis aset Balti- ja Muudel turgudel, mis on ka üheks arendusprioriteediks lähitulevikus.

 

Hetkel kuum