Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti ettevõttel on Euroopas vaid üks konkurent

    Tehnoloogiaettevõte sööstab rahasüsti toel kõrgustesseFoto: Eiko Kink

    Euroopas ühe, maailmas vaid 7-8 konkurendiga Eesti firma Skeleton Technologies toodanguga saaks telefoni laetud paari sekundiga. Ettevõtte tegevjuhi Taavi Madiberki sõnul on huvi nende toote vastu suur ning turg paisuv ja arenev.

    Mahukate energiasalvestite ehk superkondensaatorite tootja Skeleton Technologies kaasas 9,8 miljonit eurot investeerimiskonsortsiumilt, mida juhtis strateegilise investorina Baltimaade suurim elektrotehnikatootja Harju Elekter, kes oli ka suurim investeerija. Ka Margus Linnamäele kuuluv UP Invest on Skeletoni raha paigutanud.
    Järgneb intervjuu Taavi Madiberkiga.
    Mis on superkondensaator?
    Superkondensaatorid on energiasalvestid, millel on kordades kõrgem võimsustihedus ja tunduvalt rohkem laadimistsükleid kui akudel. Superkondensaatoritel on üle miljoni täis-tühjaks laadimistsükli ning vaid paarisekundiline täislaadimisaeg. Me oleme ehitanud ka hübriid energisalvestuslahendusi, kus me kombineerime akud ja superkondensaatorid, viimasest tuleb võimsus ja akust tuleb energia.
    Tavainimesele on kõige lähedasem autodel olev start-stop-süsteem, millega saab auto ummikus välja lülitada ja automaatselt käivitada kiirelt. Näiteks uutel Citroen C4 mudelitel on selline nupp peal. Teine võimalus autotööstuses on pidurdusenergia salvestamine ja kasutamine, see säästab kütust.
    Me oleme ehitanud kondensaatoreid pidurdusenergia kogumiseks ja selle vallandamiseks kiirendamisel.
    Millistele autofirmadele teie ehitanud olete? Kes teie kliendid on?
    Me oleme konfidentsiaalsuslepingutega piiratud.
    Hetkel oleme keskendunud high-end turule – kosmos, kaitsetööstus ning mootorisport, mis on heaks katsebaasiks ning referentsiks, et ka massturule siseneda. Kosmose- ja kaitsetööstusvaldkonnas on klientideks USA kaitsetööstusettevõtted ning ka Euroopa Kosmoseagentuur. Autospordis, kus meie klientideks on kaks Saksa juhtivat autotootjat, on nõudmised kvaliteedile väga kõrged.
    Uue finantseerimisega plaanime keskenduda tööstuse, elektrivõrgu ning transpordi lahendustele.   
    Sõlmisime mõni aeg tagasi lepingu Prantsusmaa hübriidveokite tootjaga, kus toimub pidurdusenergia kogumine ja selle vallandamine kiirendusel. Samuti on klientide hulgas maailma kaks maailma suurimat energia ning automaatika lahenduste tootjat, üks neist peakorteriga Saksamaal ja teine Šveitsis.
    Kus teie toodet veel kasutada saaks?
    Kõik uued tuulikud ja tuulegeneraatorid kasutavad superkondensaatorit, tuulikulabade pööramisel efektiivsemaks energiatootmiseks. Ka elektrivõrkudes erinevates lülituslahendites. Raudteesüsteemis ja rongide puhul, pidurduste puhul.
    Kui on vaja lühiajalist võimsust, enne kui näiteks diiselgeneraator tööle hakkab, on superkondensaator ideaalne. Inimestele on arusaadav ilmselt ka see, et telefoni saaks superkondensaatoriga paari sekundiga laadida, kuid telefonide puhul sõltub see paljuski ka telefoni elektroonikast ja elektrivõrgust.
    Elektriautode puhul – üks autotootja katsetab meil akude ja kondensaatorite kombinatsiooni.
    Tundub, et sellise toote järgi on nõudlust palju.
    Jah, maailmaturg on viimase 6 aastaga kasvanud 30%.
    Me näeme sünergiat ka Harju Elektriga, mis puudutab energiavõrkude lülituslahendusi.
    Mis positsioonil on Skeleton Technologiesi kondensaatorid 5-10 aasta perspektiivis?
    Käibeprognoos 2020. aastaks on 150 miljonit eurot. Näeme nõudluse kasvu erinevates tööstuslahendustes, transpordilahendustes, mitte veel nii palju autotööstuses, kuid hübriidbussides ja hübriidveokites. Seal on sisenemisbarjäärid madalamad ja klassikalise autotööstuse arendustsüklid kestavad 5 aastat, mahud on kõrged ja kasumlikult turule sisenemine keerulisem.
    Kui palju teil konkurente on?
    Euroopas on üks tootja, BlueSolutions. Maailmas on tugevaid konkurente 7-8. Paljud ettevõtted avastavad järjest enam, et see on kasvav turg. Suurettevõtete huvi on olnud päris suur.
    Meie konkurentsieelis on paremates erinäitajates ja väiksemas kaalus ja ruumalas võrreldes teistega. See annab meile käibe kasvatamiseks hea aluse. Kuna toode on väiksem konkurentide omast, on ka näiteks materjalikulu tootele väiksem.
    Üks kliendisuhe, mida me saame avalikustada on Euroopa Kosmoseagentuuriga. Kliendikonfidentsiaalsus on väga olulisel kohal meie töös.
    UP Invest ja Harju Elekter on teie ettevõttesse investeerinud. Kas plaanite veel investoreid kaasata?
    Kindlasti tulevikus, kui pidada silmas kasvavat turgu ja käibe eesmärki 150 miljonit järgmise kümnendi alguseks, siis plaanime tulevikus veel kaasata lisakapitali.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Kui “info ei liigu” ehk miks õppida juhina arenemiseks kommunikatsiooni
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.