• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 31.07.15, 15:51

Fotoluksi juht: fotode väljatrükk kasvab stabiilselt

Fotode väljatrükk kasvab stabiilselt, mis valmistab rõõmu, ütles Eesti suurima fotokaupadega tegeleva ettevõtte Fotoluks juht ja üks omanik Assar Jõepera.
Vasakult Fotoluksi üks omanik ja juht Assar Jõepera, Raivo Hein ja Erkki Raasuke.
  • Vasakult Fotoluksi üks omanik ja juht Assar Jõepera, Raivo Hein ja Erkki Raasuke. Foto: Raivo Hein
TAUST
Fotoluks AS:
Eesti suurim, 100% ainult fotograafiliste kaupade ning teenuste jae- ja hulgimüügile spetsialiseerunud ettevõte.
Pakub fototeenuseid ja –kaupu viies kaupluses, kolmes nendest ka fotostuudio teenuseid.
Lisaks kauplustele on ka veebipood.
Ettevõttes töötas mullu 19 täistööajaga inimest. 
Omanikud võrdselt: Assar Jõepera, Raivo Hein ja Erkki Raasuke. 
Juhatuse liige: Assar Jõepera
Allikas: ettevõtte koduleht, majandusaruanne
Tänavu on stabiilselt iga kuu kasvanud ka Fotoluksi müügikäive. „Fotoluksile on see aasta kindlasti parem kui eelmine. Meie käibekasvunumbrid jäävad kuus 8-10% vahele, sõltuvalt kauplusest,“ rääkis Jõepera.
Fotoluksil on ka veebipood. Kumb paremini müüb, kas veebipood või tavakauplused? „Meie klient tuleb peamiselt kauplusse, sest tahab enne ostu asja näha ja proovida. Veebipood loomulikult kasvab, aga kasvab stabiilselt,“ vastas ta.
8-10% kasv on Jõepera sõnul piisavalt väike, et selle põhjalt midagi väga suurt välja lugeda, näiteks et kas kasvab üks või teine kaubagrupp. „Meie kõikide kaupluste üldine käive on kasvanud. Minu kui omaniku rõõm on see, et fotosid tehakse stabiilselt ja et fotode väljatrükk kasvab stabiilselt,“ kommenteeris ta, mis on kasvu taga.
„Seda on ka näha, et sisuliselt terve majandus õitseb. Ka hobikaupu ostetakse sel aastal julgemalt. Seda teevad nii harrastajad kui profifotograafid. Üldine positiivne emotsioon tarbimises tagabki väikese käibekasvu,“ lisas ta.
See, kas selline kasvutempo jätkub ka aasta teises pooles, sõltub Jõepera sõnul tarbija jätkuvast positiivsest meelestatusest. „Tahaks loota, et kasv jätkub, aga kindlat prognoosi keegi kindlasti teha ei saa,“ märkis ta.
Mis võiks praegu kõige rohkem mõjutada tarbijat? “Emotsionaalne kindlustunne. Eelmisel aastal mõjutas tarbijat päris palju Venemaa: pidev kahtlev seis, mis Venemaaga üldse saab. Täna on tarbijal vähe kindlam tunne ja see lõppkokkuvõttes mõjutabki. Kui rahva enesetunne on positiivne, siis tarbitakse julgemalt,“ vastas ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele