• OMX Baltic0,16%302,14
  • OMX Riga−0,25%892,9
  • OMX Tallinn0,00%2 066,58
  • OMX Vilnius0,22%1 197,53
  • S&P 5000,57%6 175,74
  • DOW 300,89%43 773,26
  • Nasdaq 0,5%20 269,09
  • FTSE 1000,48%8 777,28
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,95
  • OMX Baltic0,16%302,14
  • OMX Riga−0,25%892,9
  • OMX Tallinn0,00%2 066,58
  • OMX Vilnius0,22%1 197,53
  • S&P 5000,57%6 175,74
  • DOW 300,89%43 773,26
  • Nasdaq 0,5%20 269,09
  • FTSE 1000,48%8 777,28
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,95
  • 02.09.15, 15:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lemminkäinen rajab Tallinnasse betoontee

Lemminkäinen Eesti AS võitis Tallinna Kommunaalameti korraldatud riigihanke remontida Paldiski maantee Järveotsa tee ja Järvekalda tee vaheline lõik ning rajada sinna eksperimentaalne betoonosa.
Teetööd.
  • Teetööd.
  • Foto: Raul Mee
Hanke hind koos käibemaksuga on 1,8 miljonit eurot ning betoonosa (slip form-tehnoloogia) ehitamisel võtab Lemminkäinen appi Saksa allhankija.
Paldiski maantee lõigu rekonstrueerimishankel osales kaks ettevõtet. „Nordecon ASi pakkumine oli mõnevõrra kallim,” sõnas Tallinna linnavalitsuse vanemnõunik Priit Willbach. „Mõlemad hankes osalenud ettevõtted kavatsesid betoonitöödel kasutada Saksa allhankijat, koos vastavate seadmetega ja õppinud meestega.”
Willbachi sõnul ei ole tegemist tavapärase teeehitus-hankega vaid katselõiguga, kus ühest küljest katsetatakse betoontee tehnoloogilisi võimalusi, teisalt aga BIM-tehnoloogiat tee-ehituses, st. tööde korraldamise ja dokumenteerimise kaasaegset ehituse informatsiooni mudelit.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Paldiski maantee remont koosneb kolmest osast: 400meetrine asfaltbetoonlõik, 540meetrine betoonkatendiga lõik (koos Järveotsa tee ristmikuga) ning maantee linnapoolsele küljele rajatav valgustatud kergliiklustee.
Betoontee lõigule ehitatakse 230meetrisel lõigul 25 cm paksune betoonkate ja teisel 310meetrisele lõigule 20 cm paksune betoonkate, mis kaetakse 5 cm SMA kulumiskihiga. Põhiliselt on betoonplaadi laiuseks 8 meetrit. Tsementbetoontee puhul saavutatakse teehoiu kulutuste vähenemine võrreldes asfaltbetoonkattega teeedega kuni 30%.
Paldiski manatee betoontee osa valamine on planeeritud 2016. aasta maisse-juunisse ja  remonditud teelõik peaks valmima tuleva aasta juulis.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 20 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele