Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Miks väntavad põgenikud Norrasse lasteratastega?

    Nn rataste surnuaed Venemaa-Norra piiril Storskogi piiripunktis Norras.Foto: epa

    Sajad migrandid väntavad Venemaalt Norrasse jalgrattaga – nad on leidnud uue viisi, kuidas Euroopasse jõuda, vältides ohtlikku teekonda Vahemerel.

    Kuna Arktikas Norra-Venemaa piiril pole lubatud liikuda jalgsi, õitseb Vene poolel piiriäärsetel aladel rattamüük, kirjutab BBC. Ka migrandid on sellest teadlikud ja nii istuvadki nad mõni meeter enne piiri äsja ostetud ratta selga.
    Üha enam põgenikke läheneb Euroopale Venemaa kaudu, liikudes lõunast otse põhja polaarjoone taha, kus on Vene-Norra piir ja piiripunkt Borisoglebsk-Storskog. Eelmisel aastal ületas selle piiri vaid 7 põgeniku staatust taotlevat inimest, sel aastal aga on neid juba üle 1100. Tulijatest suurem osa on Süüriast.
    Kõigil selle piiripunkti kaudu liikujatel on vaja jalgratast, sest Vene võimud keelavad oma poolel jalgsi piiri ületada ning Norra seaduste järgi ei tohi autojuht vedada riiki reisijaid ilma vastavate dokumentideta.
    Nii käibki Venemaa piiriäärsetes asulates rattamüük, 200 dollarit tükist, ja tavaliselt läbivad põgenikud rattal enne piiri kõige rohkem 120 meetrit – see teeb BBC arvutustel 1,6 dollarit meetrist, mis on ilmselt maailma üks kõige kallimaid teekondi. Kuid piiri ületajate hinnangul pole see summa Euroopasse pääsemise eest sugugi suur, kirjutab BBC.
    Piiri ületanud põgenikud toimetab Norra riik edasi lähedal asuvasse Kirkenesi linnakesse, kus praegu ehitatakse kiirelt uut ja suuremat põgenikekeskust, mis suudab majutada 500 inimest. Kuna kaherattalisega kohale vändanud inimesed viiakse Kirkenesi edasi juba bussiga, jäävad rattad maha otse piirile, kus neid on tollihoone najal kümnete kaupa reas.
    Suuremalt jaolt on tegemist lasteratastega, millest paljud on täiesti uued, mõne raamilt on isegi tehase kaitsekile võtmata. Kuid see on rattakalmistu – iga paari päeva järel korjatakse rattad kokku ja viiakse vanametalli, sest tegemist on odavate ja kehvade sõiduvahenditega, mis ei vasta Norra teedel kehtivatele turvastandarditele ning seepärast ei saa neid näiteks ka kinkida või annetada.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suure seitsmikuga on ühinemas uus tegija
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Tallinna lennujaamas enam vedelikke ja arvutit kotist välja võtma ei pea
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.