Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vene lennuõnnetuse kolm esialgset versiooni

    Laupäeva varahommikul kukkus Egiptuses Siinai poolsaarel alla Vene lennufirma Kogalõmavia/Metrojet lennuk, mis võttis 224 inimese elu.Foto: epa

    Laupäeva varahommikul Egiptuses Siinai poolsaarel juhtunud lennukatastroof võttis 224 inimese elu. Praegu pole veel vastust küsimusele, miks see kohutav tragöödia juhtus.

    Kogalõmavia lennuki allakukkumise ainus mõeldav põhjus võis olla mehaaniline rike, leiab lennufirma ise. Kogalõmavia esindaja ütles täna Moskvas ajakirjanikele, et ükski süsteemitõrge ei saa viia lennuki hukuni õhus.

    Lennufirma peadirektori asetäitja Viktor Jung lisas, et meeskond ei andnud teada avariiolukorrast pardal. „Katastroofiolukorra algushetkest alates kaotas ekipaaž täielikult töövõime. Just sellega võib seletada seda, et polnud ainsatki katset luua sidet ja kanda ette avariiolukorrast,“ vahendas TASS Jungi sõnu.

    Vähem kui 30 minutit pärast starti kadus radaritelt Vene ettevõttele Kogalõmavia kuuluv lennuk Airbus-321, mis lendas peamiselt vene turistidega Sharm el Sheikist Peterburi. Korraga hakkas lennuk järsult kõrgust kaotama ning kukkus vastu maad.
    Siinai lennuõnnetus on hukkunute arvult Venemaa ja ka nõukogude lennunduse suurim katastroof. Seni oli selle musta nimekirja tipus tragöödia 10. juulist 1985, kui Usbekistani linnakese Utškuduki lähedal kukkus alla Tu-154, mille pardal olnud 200 inimest hukkusid.
    Mis aga võis juhtuda laupäeval Siinai poolsaarel? Seni, kuni eksperdid alles uurivad mustade kastide sisu, on maailma meedias liikvel kolm põhiversiooni toimunust.
    Mootoritõrge
    Levinuim versioon: lennuki mootor hakkas tõrkuma. Väidetavalt võtsid piloodid mõni minut enne katastroofi ühendust maapealse dispetšeriga ja palusid luba erakorraliseks maandumiseks, sest üks mootoritest olevat tõrkunud. Teistel andmetel aga midagi sellist ei olnud. Ka Egiptuse ametiisikud toetavad teist varianti: juhtimiskeskusega ei võetud lennukist ühendust ning lend kulges tavapäraselt.
    Egiptuse meedia on rääkinud ühe kohaliku mehega, kes olevat justkui näinud, kuidas lennukil põles õhus üks mootoritest. Sellel versioonil on nõrgad kohad: allakukkumiseks pidanuks korraga üles ütlema mitu mootorit, teisisõnu – ühe mootori rivist langemine ei saa veel viia katastroofini.
    Lennukil olid varasemad kahjustused
    Teine versioon – lennuk sai kahjustusi mõnel teisel lennul ja see jäeti tähelepanuta. Kui viga ka märgati, siis parandati seda ebakvaliteetselt. Allakukkunud lennuk oli 18 aastat vana, sellise kasutusaja jooksul on kindlasti ette tulnud erinevaid olukordi. Näiteks 14 aastat tagasi sai selle õhusõiduki saba Kairos maandumisel kõvasti kannatada, pärast mida oli lennuk pikalt remondis.
    Lennuõnnetused, mille põhjuseks on lohakas remont või hooletu kontroll, pole sugugi haruldased. 12. augustil 1985 viis Boeing-747 katastroof Tokyo lähedal 520 inimese elu. Selgus, et töölised olid lohakalt keevitanud hermeetilise vaheseina, millesse tekkisid lennul praod ning mille tagajärjel rebenes lennuki sabaosast stabilisaator. Lennuk muutus juhitamatuks ning kuigi piloodid üritasid seda pool tundi õhus hoida, sõitis lennuk lõpuks vastu kaljut.
    Egiptuse tehnik, kes Vene lennuki enne starti üle vaatas, on kinnitanud, et see oli tehniliselt igati korras.
    Lennuk sai löögi
    Viimane kolmest levinuimast versioonist: lennukit võis tabada Islamiriigi mässuliste rünnak. Siinai poolsaarel käib verine sõda Egiptuse vägede ja Islamiriigi võitlejate vahel. Pole välistatud, et mässajad lasid välja raketi, mis lennukit tabas. Ometi räägib selle versiooni vastu asjaolu, et mässulistel pole selleks relvi – lennukite lennukõrgus on 9000 kuni 10 000 meetrit ning tabamuse jaoks olnuks vaja tervet raketikompleksi.
    Eile hakati meedias rääkima sellest, et lennuk ei pruukinud suuta tõusta sellisele kõrgusele ning et seetõttu sai sellest Islamiriigi võitlejate sihtmärk. Mässulised avaldasid ka klipi, kus on näha raketitabamus mingi lennuki pihta - ometi on põhjust selle video ehtsuses kahelda.
    Nagu öeldud, on kõik see spekulatsioon ja kogu maailm ootab, millise vastuse annavad mustad kastid.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.