Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aljas: riigi rahasüst Estonian Airi oli vale otsus

    Estonian Airi endine juht Andrus Aljas leiab, et lennufirma probleemide taga olid omanike ebareaalsed ambitsioonid.Foto: Andres Haabu

    Tagantjärele on selge, et osa plaane, mille järgi riik Estonian Airi raha paigutas, olid ebareaalsed ning seega oli riigi rahapaigutus lennufirmasse vale, ütles Estonian Airi eksjuht Andrus Aljas.

    Aljas juhtis Estonian Airi aastatel 2008-2011. Ta alustas siis, kui majanduskriis juba paistis ning koostati plaane selle üle elamiseks.
    „2010. aastaks saavutasime kõik püstitatud eesmärgid. Ettevõte päris kasumisse ei jõudnud, aga saavutasime vähemalt selle, millega plaanisime kriisist läbi tulla,“ rääkis Aljas.
    Ta selgitas, et tagantjärele on väga raske öelda, kas riik pani Estonian Airi raha liiga kergekäeliselt või mitte.
    „Selle kapitalipaigutuse aluseks olid ju samuti ilmselgelt konkreetsed plaanid, kuid see, kas need plaanid olid reaalsed või mitte, on küsimus hindajatele. Praegu võib öelda, et osa neist plaanidest olid täiesti ebareaalsed, järelikult tehti selle rahapaigutusega vale otsus, aga see on ju tagantjärele tarkus. Ma ei julge küll öelda, et keegi oleks läinud tahtlikult Estonian Airi rahaga üle külvama,“ lausus Aljas.
    Aljas rääkis, et ka juba tema ajal tegi riik Estonian Airi esimesi kapitalipaigutusi.
    „Me tegime plaani ja selle ka täpselt täitsime. Ka hilisema raha pani riik Estonian Airi vastavalt plaanile, aga see plaan jäi selgelt täitmata. Ilmselt Euroopa Komisjon vaatas siis, et firmasse pannakse jätkuvalt raha sisse, aga midagi põhimõttelist seal ju ei muutu. Tol ajal, kui mina Estonian Airi juhtisin, polnud riigiabi teema nii aktuaalne, et ma oleks end sellega niivõrd täpselt kurssi viinud.“
    Liiga suur tükk
    Aljase sõnul on võimatu öelda, mis hetkest hakkas Estonian Air alla käima.
    „Kui omanike ootused lähevad liiga suureks ja hakatakse tegema majanduslikult täiesti ebaloogilisi otsuseid, ei saagi asjast midagi välja tulla. Kõik need korrad, mil Estonian Air on võtnud asja rahulikult ja lennanud nendesse sihtkohtadesse, mille järele on reaalselt olnud nõudlus, on ka tulemus olnud täiesti rahuldav,“ sõnas ta. „Aga niipea, kui on proovitud ambitsiooni üles kütta, on asjad läinud väga kehvasti. Omanikuvahetus oli see, mis ambitsioone üles kütma hakkas."
    Samas oli omanikuvahetus tema sõnul paratamatu, sest hetkel, mil Eesti riik Estonian Airi üle võttis, oli ettevõte juba keerulises seisus. Uue omaniku oleks pidanud Estonian Airile nagunii leidma.
    "Kooliraha oli väga suur ja tegelikult mitte vajalik, aga nüüdseks peaks igaühele selge olema, et majandusseadused kehtivad ka Tallinnas,“ märkis Aljas.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Kui nii jätkame, läheb Made in Estonia pausile
Vanast harjumusest mõtlemine, et Lääne-Euroopas on kõik või peaaegu kõik kallim kui meil, mõjub uinutavalt ja viib eksiteele. Eesti pole enam odav riik. Järelikult ei tohi ka riigihangetel soodsaim hind ruulida, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Vanast harjumusest mõtlemine, et Lääne-Euroopas on kõik või peaaegu kõik kallim kui meil, mõjub uinutavalt ja viib eksiteele. Eesti pole enam odav riik. Järelikult ei tohi ka riigihangetel soodsaim hind ruulida, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Enefit Greeni aktsia näitab täna jõuetuse märke
Enefit Greeni aktsia hakkas neljapäeval pärast hommikuse 4,932eurose hinnarekordi purustamist siiski langema. Esimese kauplemistunni lõpuks oli aktsia kukkunud kolmapäevasest sulgumishinnast 2,27%.
Enefit Greeni aktsia hakkas neljapäeval pärast hommikuse 4,932eurose hinnarekordi purustamist siiski langema. Esimese kauplemistunni lõpuks oli aktsia kukkunud kolmapäevasest sulgumishinnast 2,27%.
Reaalajas börsiinfo
Edukat tippjuhti Tarmo Noopi kutsuti buldooseriks, aga see on nüüd minevik Lahkumisintervjuu!
Veerandsada aastat A. Le Coqi juhtinud Tarmo Noop (54) meenutab lahkumisintervjuus, et karjääri alguses kutsuti teda buldooseriks. Praegu ei kujuta ta ettevõtte juhina ette noort 24aastast, kellel puuduvad, nagu temal toona, varasemad kogemused.
Veerandsada aastat A. Le Coqi juhtinud Tarmo Noop (54) meenutab lahkumisintervjuus, et karjääri alguses kutsuti teda buldooseriks. Praegu ei kujuta ta ettevõtte juhina ette noort 24aastast, kellel puuduvad, nagu temal toona, varasemad kogemused.
Eesti lõpetab Schengeni viisaga venemaalaste riiki lubamise
Järgmisel nädalal kavatseb valitsus kehtestada sanktsioonid Eesti riigi poolt Vene kodanikele väljastatud Schengeni viisade suhtes ning nende viisade omanikke riiki enam ei lubata.
Järgmisel nädalal kavatseb valitsus kehtestada sanktsioonid Eesti riigi poolt Vene kodanikele väljastatud Schengeni viisade suhtes ning nende viisade omanikke riiki enam ei lubata.
Erametsakeskus: paberi- ja küttepuidu hinnad on uskumatult kõrged
Ebanormaalselt kõrged okaspuupalkide hinnad saavutasid oma tipu aprillis, püsisid mais ja hakkasid juunis langema. Ülejäänud sortimentide hinnad on aga jätkanud küllalt kiiret kasvamist.
Ebanormaalselt kõrged okaspuupalkide hinnad saavutasid oma tipu aprillis, püsisid mais ja hakkasid juunis langema. Ülejäänud sortimentide hinnad on aga jätkanud küllalt kiiret kasvamist.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.