Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rõtovi ettepanek lennunduse kohta pani sotsiaalmeedia kihama

    Estonian Airi raudlind.Foto: Raul Mee

    Äripäeva peadirektori Igor Rõtovi ettepanek panustada otselendude asemel hoopiski tihedamasse lühilennugraafikusse Tallinnast Helsingisse tekitas põneva arutelu Eesti lennuühenduse tuleviku üle.

    Äripäeva peadirektor Igor Rõtov kirjutas oma Facebooki lehel, et kuna Tallinnast on vaid 20 minuti lennutee kaugusel eeskujulike otseühendustega Vantaa lennujaam, võiks Tallinna ja Helsingi lennujaamad hoopiski omavahel koostööd tegema hakata. Ta pakkus välja, et Tallinna ja Helsingi vahel toimuksid praeguse hõreda ühenduse asemel lühilennud iga 30 minuti tagant ja transiitlennu ooteaeg ei kestaks kunagi üle tunni.
    Postitus on saanud Facebookis üle 450 meeldimise.
    Rõtovi hinnangul saaks Tallinn selle tulemusena päevapealt ladusa lennuühenduse kogu maailmaga, samuti oleks Finnairil suurem motivatsioon oma suure turunduseelarvega Eestit reklaamida. Eesti pääseks omakorda vaevalisest ja lõputust rahvusliku lennufirma ehitamisest ning saaks kümneid miljoneid eurosid maksuraha mõistlikumal viisil kasutada, kirjutas Rõtov.
    Ettepanek vallandas Facebookis arvamustelaviini. Mõned, näiteks investor Jaak Roosaare ja Igor Gräzin kiitsid Rõtovi idee heaks. Mõni leidis aga, et Finnair ei näe mõtet end Tallinnaga nii tihedalt siduda. Mihkel Vaigla kirjutas, et Finnair ei ole osanud kahjumlike Euroopa lendudega ise midagi mõistlikku teha ning vaevalt nad tahavad nendega nüüd tohutuid masse vaeseid eestlasi vedada. „Päris naiivne arvata, et Finnair oleks huvitatud miski jubeda tihedusega Eesti vahet lendamisest selleks, et eestlasi mõistlikult Euroopasse ja mujale maailma viia. Finnair teenib oma raha pikamaalendudega ja vaeste eestlastega täidetakse lennukis tühje istmeid. See tähendab, et ettevedamine peab olema võimalikult odav,“ märkis Vaigla.
    Ka TV3 ajakirjanik Sven Soiver kirjutas, et Finnair ei hakka lühilendude tihedusse panustama, vaid pigem vastupidi. „Euroopa sisesed lennud peavad hakkama teenima kauglendude täitmist ning Euroopast Euroopasse lendamine toob kahjumit - vaata firma teadet investoritele 30. oktoobril,“ kirjutas Soiver.
    Estonian Airi endine juhatuse liige Indrek Randveer leidis, et Rõtovi ideel pole ilmet. „Aga mis keelab Finnairil endal iga tunni järel lennukid käima panna? Vastus - ei ole nõudlust. Kui Eesti suunaks oma energia ainult Soomele oleks SAS/AirBaltic/Lufthansa kohe platsis ja võtaks parimad otseliinid üle. Ja jälle ei jagu iga tund reisijaid Helsingisse,“ kirjutas ta. Randveer lisas, et igal uuel lennufirmal on vaja ellujäämiseks kasvada, kuid kahjuks ei tule see kasv Eestist, kuna siin ei ela piisavalt elanikke ning turistide meelitamine siia on kohutavalt keeruline ja kulukas katsumus.
    „Tööd tuleb leida väljaspool Eestit - selle mõttekust kinnitas EA viimase poole aasta positiivne äritulemus kui lennati "teistele". Aga siinsetele äridele ja majandusele on vaja otselende, just selliseid mis väljuvad hommikul ja saabuvad õhtul tagasi. Meil on vaja Eestis baseeruvat lennufirmat! Kapitalil ei ole seejuures tähtsust, oluline, et ta baseeruks siin - siis on tagatud ka mõistlik lennugraafik,“ kirjutas Randveer.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.