Tühikäigul mootori soojendamine lõhub autot

27. jaanuar 2016, 18:00
Kütuse aurustumine halveneb, kui selle temperatuur langeb allapoole 4,5 soojakraadi.
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160127/NEWS/160129698/AR/0/auto-mootor-talv.jpg

Talv mõjub autole niigi laastavalt, kuid sõidueelne tühikäigul mootori soojendamine võib asja veelgi hullemaks teha, väidab mehhaanikainsener.

Endine võidusõitja ja Wisconsin-Madisoni ülikooli doktorikraadiga mehhaanikainsener Stephen Ciatti selgitas, et külmas tühikäigul töötav auto ei raiska mitte ainult kütust, vaid kahjustab ka mootori olulisi komponente.

Tavaolukorras töötab mootor õhu ja kütuseaurude segul. Kui see segu jõuab silindrisse, tekib kolvi survel põlemine, mis mootori käivitab. Külmaga aga on kütuse aurustumine raskendatud, mida auto mootorisse suunatud kütuse koguse suurendamisega kompenseerida püüab. See probleeme tekitabki, kirjutas Business Insider.

Kütus kaotab määrde

Et bensiin on lahusti, võib lisakütus silindriseinad õlist tühikäigul tiksudes puhtaks pesta. See omakorda kahjustab kolvirõngaid ja silindrihülsse, selgitas ta. Erinevalt laialt levinud arusaamast ei pikenda mootori eelsoojendamine selle eluiga, vaid hoopis lühendab.

Auto hakkab lisakütust pumpama, kui kütuse temperatuur langeb alla 4,5 soojakraadi. Samas ei tähenda soe õhk salongis, et mootor on soe. Parim viis mootori soojendamiseks on seda kasutada ehk sõita.

Seejuures tasub aga alguses olla hell ja mitte rõhuda gaasile, sest mootor soojeneb sõltuvalt tingimustest üles 5-15 minutiga. Samuti arvestada, et kütusekulu on kohati kuni 12% suurem tavatingimustest.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
27. January 2016, 18:09
Otsi:

Ava täpsem otsing