Talv mõjub autole niigi laastavalt, kuid sõidueelne tühikäigul mootori soojendamine võib asja veelgi hullemaks teha, väidab mehhaanikainsener.
- Kütuse aurustumine halveneb, kui selle temperatuur langeb allapoole 4,5 soojakraadi. Foto: Scanpix/Postimees
Endine võidusõitja ja Wisconsin-Madisoni ülikooli doktorikraadiga mehhaanikainsener Stephen Ciatti selgitas, et külmas tühikäigul töötav auto ei raiska mitte ainult kütust, vaid kahjustab ka mootori olulisi komponente.
Tavaolukorras töötab mootor õhu ja kütuseaurude segul. Kui see segu jõuab silindrisse, tekib kolvi survel põlemine, mis mootori käivitab. Külmaga aga on kütuse aurustumine raskendatud, mida auto mootorisse suunatud kütuse koguse suurendamisega kompenseerida püüab. See probleeme tekitabki, kirjutas Business Insider.
Kütus kaotab määrde
Et bensiin on lahusti, võib lisakütus silindriseinad õlist tühikäigul tiksudes puhtaks pesta. See omakorda kahjustab kolvirõngaid ja silindrihülsse, selgitas ta. Erinevalt laialt levinud arusaamast ei pikenda mootori eelsoojendamine selle eluiga, vaid hoopis lühendab.
Auto hakkab lisakütust pumpama, kui kütuse temperatuur langeb alla 4,5 soojakraadi. Samas ei tähenda soe õhk salongis, et mootor on soe. Parim viis mootori soojendamiseks on seda kasutada ehk sõita.
Seejuures tasub aga alguses olla hell ja mitte rõhuda gaasile, sest mootor soojeneb sõltuvalt tingimustest üles 5-15 minutiga. Samuti arvestada, et kütusekulu on kohati kuni 12% suurem tavatingimustest.
Seotud lood
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus
Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le
Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.