• OMX Baltic−0,06%269,85
  • OMX Riga0,03%867,91
  • OMX Tallinn−0,05%1 710,42
  • OMX Vilnius0,05%1 055,53
  • S&P 5000,82%6 084,19
  • DOW 30−0,22%44 148,56
  • Nasdaq 1,77%20 034,9
  • FTSE 1000,26%8 301,62
  • Nikkei 2251,26%39 868,21
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,86
  • OMX Baltic−0,06%269,85
  • OMX Riga0,03%867,91
  • OMX Tallinn−0,05%1 710,42
  • OMX Vilnius0,05%1 055,53
  • S&P 5000,82%6 084,19
  • DOW 30−0,22%44 148,56
  • Nasdaq 1,77%20 034,9
  • FTSE 1000,26%8 301,62
  • Nikkei 2251,26%39 868,21
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,86
  • 27.01.16, 17:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tühikäigul mootori soojendamine lõhub autot

Talv mõjub autole niigi laastavalt, kuid sõidueelne tühikäigul mootori soojendamine võib asja veelgi hullemaks teha, väidab mehhaanikainsener.
Kütuse aurustumine halveneb, kui selle temperatuur langeb allapoole 4,5 soojakraadi.
  • Kütuse aurustumine halveneb, kui selle temperatuur langeb allapoole 4,5 soojakraadi. Foto: Scanpix/Postimees
Endine võidusõitja ja Wisconsin-Madisoni ülikooli doktorikraadiga mehhaanikainsener Stephen Ciatti selgitas, et külmas tühikäigul töötav auto ei raiska mitte ainult kütust, vaid kahjustab ka mootori olulisi komponente.
Tavaolukorras töötab mootor õhu ja kütuseaurude segul. Kui see segu jõuab silindrisse, tekib kolvi survel põlemine, mis mootori käivitab. Külmaga aga on kütuse aurustumine raskendatud, mida auto mootorisse suunatud kütuse koguse suurendamisega kompenseerida püüab. See probleeme tekitabki, kirjutas Business Insider.
Kütus kaotab määrde
Et bensiin on lahusti, võib lisakütus silindriseinad õlist tühikäigul tiksudes puhtaks pesta. See omakorda kahjustab kolvirõngaid ja silindrihülsse, selgitas ta. Erinevalt laialt levinud arusaamast ei pikenda mootori eelsoojendamine selle eluiga, vaid hoopis lühendab.
Auto hakkab lisakütust pumpama, kui kütuse temperatuur langeb alla 4,5 soojakraadi. Samas ei tähenda soe õhk salongis, et mootor on soe. Parim viis mootori soojendamiseks on seda kasutada ehk sõita.
Seejuures tasub aga alguses olla hell ja mitte rõhuda gaasile, sest mootor soojeneb sõltuvalt tingimustest üles 5-15 minutiga. Samuti arvestada, et kütusekulu on kohati kuni 12% suurem tavatingimustest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 08:00
Wallester ühendab jõud MTÜ-ga Naerata Ometi, et toetada abivajavaid Eesti peresid
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele