Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elektriautode populariseerimise uus viis: ehitada elektriteed

    TEV-projekti ideeFoto: TEVproject.com, Bloomberg

    Elektriautode kriitikud väidavad, et sellise autoga pole mugav sõita, kuna enne laadimispunkti jõudmist võib aku tühjaks saada, kuid nüüd on Šotimaa väikeettevõttel sellele lahendus: ehitada sõiduteele metallriba, mille kohal sõites saab elektriauto end laadida.

    Tegu pole üksnes ideega, taristuarendajad ArcelorMittal, OHL Group ning Heintzmann GmbH on plaanist suisa vaimustuses. Šotimaal arendatud TEV-projekt (Tracked Electric Vehicle) on populaarsust kogumas.
    TEV-projekti arendaja Will Jones on öelnud, et projekt, mille elluviimise tulemusena ehitataks sõiduteedele metallriba, kus elektriauto saab end laadida, toob kaasa selle, et elektriautodega sõitjad ei pea muretsema, kas nad jõuavad õigel ajal laadimispunkti. Esimene proovitee plaanitakse ehitada juba järgmisel aastal ning üks kilomeeter sellist teed maksab 750 000 kuni 1,13 miljonit dollarit (673 000-1 013 000 eurot). Taristuekspertide hinnangul on TEV-projekt võrreldes tavalise kiirtee ehitamisega palju odavam.
    Statistika kohaselt vurab maailmas praegu kokku miljard autot, neist vaid imepisikese osa moodustavad elektriautod. Bloomberg New Energy Finance’i andmeil kasvas möödunud aastal elektriautode müük 60 protsendi võrra ning tänavu peaks kasv jääma 46 protsendi juurde.
    Elektriteede puudused
    Siiski pole TEV-projekt ilma puudusteta. Kriitikud heidavad ideele ette, et elektriautode tootjad ei pruugi projektiga kaasa tulla. Nii Tesla kui ka General Motors panustavad praegu palju aega ja raha sellesse, et ehitada valmis võimsama akuga autosid, mis kestaksid sõites kauem.
    Samuti ei saa unustada ka seda, et elektriautot tuleb laadida ka juhul, kui sel on väga võimas aku. „Laadimisjaamade infrastruktuur on elektriautode turu kasvu üks suuremaid takistusi,“ lausus BNEFi transpordianalüütik Colin McKerracher ja lisas, et samuti on elektriautode puhul probleeme jätkuvalt sellega, et nad on väga kallid.
    TEV-projekt tahab oma kontseptsiooni edasi arendada Newcastle’i ülikooli juures Põhja-Inglismaal, kus endiselt peetakse kõnelusi, kas projekti järgmise kahe aasta jooksul rahastada. Rahastust finantseerib Suurbritannia valitsuse loodud agentuur Innovative UK.
  • Hetkel kuum
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Liven kaasab investoritelt võlakirjadega raha
Kinnisvaraarendaja Liven plaanib investoritelt võlakirjadega kaasata 4 miljonit eurot, teatas ettevõte börsile.
Kinnisvaraarendaja Liven plaanib investoritelt võlakirjadega kaasata 4 miljonit eurot, teatas ettevõte börsile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Tõnis Saarts: EKRE on isolatsioonis nagu Savisaare Keskerakond
Eesti Konservatiivne Rahvaerakond (EKRE) on viimase aastaga mänginud end nurka ning kaotanud kõik oma liitlased, räägib politoloog Tõnis Saarts.
Eesti Konservatiivne Rahvaerakond (EKRE) on viimase aastaga mänginud end nurka ning kaotanud kõik oma liitlased, räägib politoloog Tõnis Saarts.