Eile levisid Läti meediast Eestisse väited, et Läti maksuamet uurib Amservis toimunud maksupettust. Tegelikult ei ole Läti maksuamet sel teemal Amservi poole pöördunud, teatas automüügi ja -teeninduse ettevõte pressiteate vahendusel.
- Amserv Grupi tegevjuht Rene Varek Foto: Andres Haabu
Amserv Grupi tegevjuht Rene Varek selgitas, et eile Eesti meedias levinud info Amservi seosest maksupettustega on eksitav ning süüdistused alusetud. “Väidetavate maksupettuste lood samalt autorilt said alguse juba novembris. Nüüd lahkab sama ajakirjanik teemat uutes meediakanalites ja teeb seda taas eksitavalt, sest Läti maksuamet ei ole Amsevi tegevust kahtluse alla seadnud - ei novembris ega nüüd,” rääkis Varek.
Amservi tegevjuht selgitas, et Lätis ka Eestis on maksuameti kontroll autoturul tavapärane protsess. “Küll aga pole Läti maksuamet eile Eesti meedias kirjeldatud maksupettuste teemal Amserviga ühendust võtnud ega ka uurimiseks meilt materjale palunud. Samuti ei süüdista amet meid ebaõiges tegutsemises,” rõhutas Varek ja tundis kahetsust, et Lätis ilmunud uudise kontrollimata refereeringud avalikkuses ja klientides segadust tekitasid.
Amserv Läti juht Armands Vimba selgitas, et kuna autoturuga seotud maksupettuste teema on ka varasematel aastatel Lätis kõneainet pakkunud, palus Amserv 2015. aasta alguses Läti maksuametilt täpseid juhtnööre, millest autode edasimüügi puhul lähtuda. “Otsustasime mitte riskida ja saime Läti maksuametilt selged juhtnöörid, mida edasimüügi korral arvestada. Oleme neid ka hoolsalt järginud - kontrollinud ja kogunud kõiki nõutud dokumente autode ja neid soetanud ettevõtete kohta ning taganud finantstehingute korrektsuse ja vastavuse seaduses ette nähtud nõuetega,” kirjeldas Vimba.
Nii Amserv kui ka teised autode edasimüüjad saavad hoida sellist kontrolli tehingu üle vaid seni, kuni tehingust on möödas 10 päeva. “Seejärel on autodel uued omanikud ning meil puudub võimalus tehingute edasist kulgu jälgida või reguleerida,” tõdes Vimba.
Eile kirjutas lätlaste päevaleht Diena ja tsiteerisid mitmed Eesti väljaanded, et Lätis on automüügisektoris suuri probleeme karussellpettustega ning et Läti maksuamet alustas ka Lexuse ja Toyota Eesti ja Läti edasimüüja Amservi uurimist. Leht kirjeldas skeemi, kus sõiduk eksporditakse fiktiivselt Leetu, seal ostab auto juriidiline isik ning müüb selle tagasi Lätti, kus ühe või mitme vahendaja kaudu jõuab sõiduk tegeliku uue omanikuni. Käibemaksu aga ei tasuta, mis võib teha auto tarbija jaoks viiendiku jagu odavamaks, kirjutas Diena.
Seotud lood
Poola Keskpank oli kolmandas kvartalis juba teist kvartalit järjest maailma suurim kullaostja ning üldiselt on märgata Ida-Euroopa riikide aktiviseerumist kullaturul, selgub Maailma Kullanõukogu (WGC) avaldatud andmetest.