Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Prügisõda Tallinnas: Ragn-Sells annab Sarapuule vastulöögi

    PrügikastFoto: Andras Kralla

    Tallinna Jäätmekeskus Arvo Sarapuu eestvedamisel väidab, et pealinna jäätmeturul põhjustab märkimisväärseid muudatusi Ragn-Sellsi esitatud ja linna tagasi lükatud hinnatõusutaotlus.

    „Minu hinnangul on Ragn-Sellsi taotlus pigem mugav ettekääne, et õigustada Tallinnas monopoolse jäämtekäitlusettevõtte loomist ja ka meedias kajastust leidnud Sarapuu võimalikke isiklikke ärihuvisid,“ leiab Ragn-Sellsi juhatuse esimees Rain Vääna.
    Mida Ragn-Sellsi taotles?
    Kui Tallinnas maksab 240liitrise konteineri tühjendamine 2,15 eurot, siis Ragn-Sells esitas linnale taotluse tõsta ühe tühjenduse hinda 35 eurosendi võrra. Uueks hinnaks tarbijale oleks kujunenud 2,50 eurot selgitas Vääna. „Toon teisegi näite - pealinna korteriühistute seas on kõige populaarsem konteiner 800liitrine, mille ühe tühjenduse hinnaks on 4,50 eurot. Ragn-Sellsi hinnataotlus nägi ette 40 eurosendi suurust tõusu ehk lõpphind tarnijale oleks kujunenud 4,90 eurot ühe tühjenduse eest,“ rääkis Vääna. „Vastupidi Tallinna linnajuhtide väidetele räägime sentidest, mitte kahekordsest hinnatõusust. Tahan välja tuua fakti, et tegelikkuses on Tallinna linn läbi Jäätmekeskuse võtmas nii suurt vahendustasu, et tarbijale ei olekski üldse vaja hinda tõsta.“
    Tühjenduse hinnatõusu tarbijatele saaks vältida
    Tallinna jäätmekäitlushanke eripära on Vääna sõnul selles, et riigihankes selgunud jäätmeveo hinnad ei kehti mitte lõpptarbijale, vaid linnale kuuluvale Jäätmekeskusele, mis otsustuskorras määrab hankes saadud odavaimale hinnale juurde oma kasumi ja alles seejärel esitatakse arve elanikule.
    Ta toob näite, kus 240-liitrise konteiteri tühjendus- ja käitluskulud moodustavad kokku 1,26 eurot, samas küsib Tallinna Jäätmekeskus tarbijatelt 2,15 eurot. Vääna loetleb, mida ühe tühjenduse eest küsitav 1,26 eurot sisaldab: autode ostmise kulu, kütusekulu, autojuhtide palgad, jäätmete käitlemine jm tegevuskulud, mis on vajalikud klientide teenindamiseks. „Tallinn lisab omalt poolt sellele hinnale 71% ja esitab arve tarbijale,“ jätkas Vääna. „Tallinn selgitab nii suure juurdehindluse vajadust oma administratiivkulude katmise vajadusega. Kui mingis ulatuses on administratiivkulud on selgitatavad, siis tahaksin ikkagi teada, millist teenust saab tarbija linnalt selle summa eest. Tavapäraselt loetakse ettevõtluses normaalseks tasemeks kogu administratiivkulude katmiseks 15% hinnalisa.“
    Vääna sõnul on Tallinn juba riigihanke järel lisanud iga konteineri hinnale nii suure omapoolse kasumi, et ka Ragn-Sellsi hinnataotluse rahuldamise järel ei oleks olnud mingit vajadust lõpptarbijale hinda tõsta.
    Tegelikud põhjused mujal
    Hinnatõusu taotluse tagasilükkamise põhjusi on enam kui üks, kuid Vääna sõnul erinevad need tegelikult sellest, mida Arvo Sarapuu on välja öelnud. „Esiteks oleme viimastel nädalatel meediast teada saanud abilinnapea Arvo Sarapuu isiklikest ambitsioonidest Tallinna jäätmekäitluses. Täna on Tallinnas jäätmeveoga kaetud 9 piirkonnast 4 võitnud just Sarapuuga seostatud prügifirma Baltic Waste Management (BWM),“ avaldab Vääna. „Teiseks on Tallinna linn välja öelnud, et neil omakorda on plaan luua linnale kuuluv ja pealinna jäätmekäitlusturul täiuslikku monopoli tekitav ettevõte. Siit alates ei ole tarbijal mingisugust valikuvabadust teenusepakkuja leidmisel ega ka kaitset halva teenuse vastu võitlemisel, sest turul tegutseb monopol. Usun, et Ragn-Sells oli selle plaani teostumisel takistuseks ja meie hinnataotluse rahuldamata jätmise tagamaad on peidus just siin,“ avaldab Vääna ja lisab, et oma kliente jääb Ragn-Sells ka edaspidi teenindama.
  • Hetkel kuum
Noored küsivad palka nii, et maa must? Väga hea!
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.