Riigikogu kiitis tänasel istungil heaks vedelkütuse seaduse muudatused, mis kohustavad müüjaid lisama bensiini ja diislikütusesse biolisandit alates järgmise aasta maikuust.
Majanduskomisjoni esimees Aivar Kokk märkis, et komisjon otsustas eelnõu teise lugemise käigus biokütuse nõude aasta võrra edasi lükata. „Seadust on võimalik rakendada, kui kõik turu osapooled on selleks valmis ja biokütuse turul toimib reaalne konkurents,“ ütles Kokk.
Seadusega võetakse üle Euroopa Liidu kohustus, mille kohaselt peab 2020. aastaks olema biolisandi osakaal tarbimisse lubatud kütuses vähemalt 10 protsenti.
Seaduse järgi tekib alates järgmise aasta maist kütuse müüjatele kohustus müüa kütust, mis sisaldab vähemalt 3,1 protsendi energiamahu ulatuses biokütust. Biokütuse lisamise kohustust ei rakendata talvisele diislikütusele 2018. aasta novembrist kuni 2019. aasta märtsi lõpuni.
Alates 2019. aasta aprillist peab biolisandit tarbimisse lubatud kütuses olema 6,4 protsenti. 2020. aasta alguseks peab vastav tase olema vähemalt 10 protsenti ja mitte vähem kui 6,4 protsenti koguenergias tarbimisse lubatud kütuse igas liitris.
Muudatuste jõustumisel võib eeldada bensiini ja diislikütuse hinnatõusu ühest eurosendist kuni viie eurosendini liitri kohta järgnevatel aastatel. Koka sõnul võtab Eesti direktiivi üle, aga rakendab seda viimasel hetkel, et kaitsta tarbijaid. „Samas ei riku me Euroopa Liidus kokkulepitud reegleid,“ selgitas ta.
Direktiiv jõustub 1. mail 2018.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.