Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Amet: Elisa küsis kundelt alusetut tasu
ElisaFoto: Raul Mee
Tarbijakaitseamet teatas, et telekomifirma Elisa ei või küsida kliendipoolsel lepingust taganemisel kliendilt tasu.
Elisa Eesti küsis tarbijailt 13,90 eurot tarbijailt telefoni teel sõlmitud lepingust taganemisel. Amet rõhutas, et igasugune lepingutingimus või kokkulepe, mis raskendab taganemisõiguse kasutamist ning millega taganemine seotakse käsiraha või leppetrahvi maksmisega, on õigustühine.
Ettevõtja võib tarbijale lepingust taganemise korral esitada nõude vaid siis, kui tagastatava seadme olukord on halvenenud ja väärtus vähenenud ning asja tagastamisega seotud otseste kulude kandmise korral, kui seda ei ole kokku lepitud teisiti. Tarbijal ei ole asja tagastamisega seotud kulude kandmise kohustust, kui ettevõtja ei ole tarbijat sellest eelnevalt teavitanud. Samuti on ettevõtja põhjendamatud ning ilma otseste kulutusteta nõuded alusetud.
Elisa selgituste kohaselt oli nende lepingust taganemise korral tarbijale esitava rahalise nõude näol tegemist asja kättetoimetamisega seotud kuluga, mis on ameti hinnangul samuti alusetu.
Telekomiettevõte teatas, et lõpetab selle tasu küsimise.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.