Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas teemaks laieneb sõiduautodele?

    Euroopa Komisjon on teinud ettepaneku, et teekasutusmaks võiks laieneda ka sõiduautodele.Foto: Raul Mee

    Teekasutusmaksude kehtestamise võimalust plaanitakse laiendada kõikidele sõidukitele, teatas kaubandus-tööstuskoda.

    Euroopa Komisjon on esitanud muudatusettepanekud direktiivi, mis reguleerib raskete kaubaveokite maksustamist teekasutustasudega. Ettepanekute järgi võiks direktiivi rakendada edaspidi kõikidele raskeveokitele, mitte ainult kauba vedamiseks mõeldud raskeveokitele.
    Muudatus on ajendatud asjaolust, et teede infrastruktuuri ning ümbritsevat keskkonda kahjustavad kõik teedel sõitvad sõidukid, mistõttu ei ole põhjendatud vaid üht liiki raskeveokite maksustamine teede kasutamise eest. Nii peaks liikmesriigid, kus on rasketele kaubaveokitele kehtestatud teekasutusmaksud, laiendama neid makse edaspidi kõikidele raskeveokitele.
    Võimalus maksustada sõiduautosid
    Lisaks on tehtud ettepanekud, et tee- ja kasutusmaksu kehtestamise võimalused võiks laieneda ka teistele ja kergematele sõidukitele. See tähendab, et liikmesriigid saaks soovi korral maksustada teede kasutamise ka sõiduautode, busside, minibusside ja kaubikute puhul. Selline võimalus ei looks liikmesriigile kohustust makse kehtestada, kui seda aga soovitakse teha, pakuks muudetav direktiiv liikmesriigile mitmekesisemaid maksustamise võimalusi.
    Näiteks lisanduks direktiivi sätete sekka hinnalisandite kehtestamise võimalus. Selle järgi võiks riik lisada koefitsiendi teekasutustasule lõikudel, mille korrashoid on eriti kulukas ning kus liiklus on eriti keeruline või keskkonnale kahjulik (mägised piirkonnad jne).
    Samuti tekiks ummikumaksu kehtestamise võimalus, mille kohaselt saaks liikmesriik kehtestada makse sagedaste ummikutega teelõikudel. Ummikumaksust saadavat tulu tohiks riik kasutada ainult ummikuprobleemi lahendamiseks. Raskeveokite puhul tekib võimalus teetasusid diferentseerida vastavalt sõidukite heitgaaside määrale. Diferentseerimise eesmärk on soodustada uuemate ja keskkonnahoidlikumate sõidukite kasutamist, et vähendada teetranspordi mõju keskkonnale.
    Maksude kehtestamisel peavad liikmesriigid kinni pidama direktiivi lisades kehtestatavatest maksude piirmääradest ja vahemikest. Samuti on muudatusettepanekutega jäetud liikmesriikidele ka maksuerandite kehtestamise võimalus.
    Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni president Einar Vallbaum ütles hiljuti Äripäevale, et tulevikus peaksid raskeveokite kõrval hakkama teemaksu maksma kõik, ka väikeste kaubikutega sõitjad. "Ka sõiduautode juhid, kes naelrehvidega sõidavad ja teid rikuvad. Meil ei ole enam sellist talve, et naelrehve kasutada. Meie nägemus on, et kõik teede kasutajad peaksid seda maksu maksma. Nii ka sõiduautode ja väikeste kaubikute juhid," ütles Vallbaum.
    Ettevõtjad saavad oma arvamusi planeeritavate muudatuste kohta esitada kaubanduskojale kuni 8. jaanuarini. Tagasiside põhjal koostab koda arvamuse, mis edastatakse majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Raadiohommikus: Sorose tarkus, kuumad investeerimisideed ja tulemustesadu
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.