Lennart Käämer • 2. veebruar • 2 min
Jaga lugu:

Taxify autojuhid nõuavad tagasipööret

Taksojuhid tipptunnikohvil.
Taksojuhid tipptunnikohvil.  Foto: Andras Kralla

Ettevõtte uus hinnasüsteem on küll vastutulelik kliendile, kuid autojuhid leiavad, et neid on kruustangide vahele jäetud. Nädala eest tehtud lahendusettepanekutele pole juhtkond nende sõnul siiani reageerinud.

Reede pärastlõunal kogunesid taksoteenust vahendava Taxify autojuhid ettevõtte hoone ette Vana-Lõuna tänaval, et näidata oma rahulolematust juhtkonna otsuse vastu senine sõiduhindade süsteem välja vahetada.

Varasemalt toimis Taxify taksosüsteem dünaamilise hinnastamise alusel. See tähendab, et sõiduhinnad sõltusid nõudlusest piirkonnas. Kui näiteks Saku Suurhallis lõppeb üritus ja nõudlus autode vastu on laes, siis selle võrra kõrgem on ka sõidu hind. Ühest küljest tähendas selline hinnapoliitika tasuvamat tööd juhtidele, teisalt ebastabiilseid hindu klientidele.

Starditasu = kütuse hind korrutada 1,3

Kilomeetri hind = 33 protsenti kütuse hinnast

Ajatasu – 0, 10 eur

„Süsteemi muutusega on dünaamiline hinnastamine sisuliselt kaotatud ja aktiivne piirkond ei taga enam hinnakordajat. Kui parematel päevadel küündisid hinnad 2,5 kordseks, siis nüüd tuleb leppida 0,99 eurose baashinnaga. Samas algavad Tallinnas taksode hinnad 2 eurost,“ selgitas Taxify juht Agur Esula.

Näiteid numbritesse pannes maksis varasemalt autosõit Kesklinnast Õismäele 7-8 eurot, nüüd teeb sama ots 4-5 eurot. Sellest tuleb juhtidel tasuda ka maksud ja muud kulud. Kui varasemalt oli kliendi peale korjamine äärelinnast kui vähese nõudlusega piirkonnast küsitava tasuvusega, siis täna on see täiesti välistatud.

Taxify on küll püüdnud juhtidele vastu tulla jootraha lahendusega, mis teeks võimalikuks äpi siseselt juhtidele tippi maksta. Kuid see on leidnud vaid kriitikat.

„See on absurd. Jootraha on töötasu boonus, mille iga juht välja peab teenima auto korrashoiu ja tasemel teenindusega. Sellega ei saa ega tohi põhitasu langust kompenseerida,“ oli Esula veendunud.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt