• OMX Baltic0,22%295,66
  • OMX Riga0,03%910,86
  • OMX Tallinn−0,19%2 037,44
  • OMX Vilnius−0,03%1 202,52
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 1000,37%9 101,81
  • Nikkei 225−1,25%40 290,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,47
  • OMX Baltic0,22%295,66
  • OMX Riga0,03%910,86
  • OMX Tallinn−0,19%2 037,44
  • OMX Vilnius−0,03%1 202,52
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 1000,37%9 101,81
  • Nikkei 225−1,25%40 290,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,47
  • 02.02.18, 16:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Taxify autojuhid nõuavad tagasipööret

Ettevõtte uus hinnasüsteem on küll vastutulelik kliendile, kuid autojuhid leiavad, et neid on kruustangide vahele jäetud. Nädala eest tehtud lahendusettepanekutele pole juhtkond nende sõnul siiani reageerinud.
Taksojuhid tipptunnikohvil.
  • Taksojuhid tipptunnikohvil.
  • Foto: Andras Kralla
Reede pärastlõunal kogunesid taksoteenust vahendava Taxify autojuhid ettevõtte hoone ette Vana-Lõuna tänaval, et näidata oma rahulolematust juhtkonna otsuse vastu senine sõiduhindade süsteem välja vahetada.
Varasemalt toimis Taxify taksosüsteem dünaamilise hinnastamise alusel. See tähendab, et sõiduhinnad sõltusid nõudlusest piirkonnas. Kui näiteks Saku Suurhallis lõppeb üritus ja nõudlus autode vastu on laes, siis selle võrra kõrgem on ka sõidu hind. Ühest küljest tähendas selline hinnapoliitika tasuvamat tööd juhtidele, teisalt ebastabiilseid hindu klientidele.
Autojuhtide lahendusettepanekud
Starditasu = kütuse hind korrutada 1,3
Kilomeetri hind = 33 protsenti kütuse hinnast
Ajatasu – 0, 10 eur
„Süsteemi muutusega on dünaamiline hinnastamine sisuliselt kaotatud ja aktiivne piirkond ei taga enam hinnakordajat. Kui parematel päevadel küündisid hinnad 2,5 kordseks, siis nüüd tuleb leppida 0,99 eurose baashinnaga. Samas algavad Tallinnas taksode hinnad 2 eurost,“ selgitas Taxify juht Agur Esula.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Näiteid numbritesse pannes maksis varasemalt autosõit Kesklinnast Õismäele 7-8 eurot, nüüd teeb sama ots 4-5 eurot. Sellest tuleb juhtidel tasuda ka maksud ja muud kulud. Kui varasemalt oli kliendi peale korjamine äärelinnast kui vähese nõudlusega piirkonnast küsitava tasuvusega, siis täna on see täiesti välistatud.
Taxify on küll püüdnud juhtidele vastu tulla jootraha lahendusega, mis teeks võimalikuks äpi siseselt juhtidele tippi maksta. Kuid see on leidnud vaid kriitikat.
„See on absurd. Jootraha on töötasu boonus, mille iga juht välja peab teenima auto korrashoiu ja tasemel teenindusega. Sellega ei saa ega tohi põhitasu langust kompenseerida,“ oli Esula veendunud.
Taxify taksojuhid avaldasid täna ettevõtte peakontori ees meelt uue hinnapoliitika vastu.
17 fotot
  • Taxify taksojuhid avaldasid täna ettevõtte peakontori ees meelt uue hinnapoliitika vastu.
  • Foto: Andras Kralla

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 12 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele