• OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • 23.05.18, 11:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soomlased ostavad riideid hüpermarketist

Soome elanikud kulutasid mullu riietele ja jalanõudele kokku 4,6 miljardit eurot, vahendab rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal. Järjest menukamad riiete ostmise kohad on aga hüpermarketid, selgub kaupmeeste liidu andmetest.
Prisma kauplus
  • Prisma kauplus
  • Foto: Raul Mee
Riieteostu kohana on kõige eelistatumad kaks suurt hüpermarketiketti: kontsernile S-ryhmä kuuluvast Prisma ketist ja Keskole kuuluvast K-Citymarketist. Alles kolmandal kohal on riietekauplus, Rootsi H&M (Hennes & Mauritz), millel on Soomes üle 50 poe.
Kaupmeeste liidu andmeil erinevad eelistused vanusegrupiti, aga ka piirkonniti. Näiteks alla 35aastased naised ostavad riideid enamjaolt rahvusvahelistest kettidest, üle 35aastased aga eelistavad super- ja hüpermarketeid, aga samas ka butiike.
Meeste seas on enim levinud riiete ostmine spordiriiete kauplusest. Liit märgib, et seejuures on meesteriided Soomes keskmiselt 24% kallimad kui naiste omad. Kuid naised ostavad meesteriideid rohkem kui mehed ise: eelmisel aastal kulutas 45% naistest raha ka meeste garderoobikaupadele, kusjuures meestest ostis endale mullu uusi riideid 14%.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Suurimad riieteostjad on 50- kuni 79aastased naised, kinnitas uuring.
Eelmisel aastal kulutasid Soome elanikud riietele ja jalanõudele kokku 4,6 miljardit eurot, mida on protsendipunkti võrra rohkem kui aasta varem. 43% sellest turust on spetsiaalsete riidekaupluste, 21% super- ja hüpermarketite käes.
Suurima hüppe tegid aastaga välismaa internetipoed, mille osa kasvas 14 protsendile, samuti on tõusnud eraettevõtjate osakaal, mis on Soome turul 2 protsenti.
Kust soomlane riideid ostab?
1. Prisma2. K-Citymarket3. Hennes & Mauritz (H&M)4. Tokmanni5. Zalando6. Intersport7. Dressmann8. Sokos9. Stadium10. Stockmann

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 14 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele