Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tühjaks jooksnud suurfirma: alustame nullist

    Tuntud ekspedeerimisfirmas Via3L Spedition pidid omanikud juhtimise üle võtma, sest senised juhid viisid ettevõtte töötajatest ja väidetavalt ka varast tühjaks. Lahkunud juhid peavad süüdistusi alusetuteks.

    Via3L Speditoni omanikeringi kuuluv uus juhatuse liige Meelis Saaresalu rääkis, kuidas ettevõtte omanikud avastasid nädala alguses, et nüüdseks endine juhatus oli sisuliselt ettevõtte ära varastanud. „Peale kontorimööbli ja ühele lauale jäänud Äripäeva transpordi eriväljaande ei ole 20 miljonit aastakäivet tegevasse ettevõttesse suurt midagi alles jäänud. Võllanalja tehes võiks arvata, et lahkujad otsustasid meid ajalehte lauale jättes sel kombel kasvatada,“ rääkis Saaresalu.
    „Alustame nullist kogu sinna juurde kuuluva paketiga. Esimene prioriteet on dialoog klientidega ja töötajate tagasikutsumine, kes jäid sulide juttu uskuma,“ rääkis Saaresalu.
    Ettevõttest lahkunud juhatuse liige Lauri Latt ütles, et nemad süüdistustega nõus ei ole. Neile põhjalikult vastamine võtab aga Lati sõnul veel aega.
    Ettevõte kolis väidetavalt teise firmasse
    Väidetavalt lahkusid ettevõtte Via3L Spedition töötajad ettevõttesse Nordic Spedition, mida juhib Erki Vään, kes seni Äripäevale selgitusi jaganud pole. Majandusaasta aruannetest nähtub, et veoste ekspedeerimisega tegeleva ettevõttena registreeritud firmas seni tegevust toimunud ei ole. Ettevõtte asutasid kaks inimest, kellest teise ostis Vään tänavu välja. Vään on omanik ja juhatuse liige ka kahes veokite rentimisega tegelevas ettevõttes.
    Saaresalu hinnangul on ettevõtte juhatusse kuulunud väikeosanikud Elmer Maas ja Lauri Latt toime pannud kaasaja Eesti äriajaloo ühe tähelepanuväärsema kaaperdamise juhtumi. Tema sõnul manipuleeriti sealjuures töötajatega ja valetati klientidele.
    Pilt pole veel selge
    Veoettevõtte Linford juht Mihkel Vahe leiab, et Via3L Speditioni omanikud teevad endistele juhtidele liiga.
    „Minu teada ekspedeerimisettevõtetel üldiselt ei ole vara, sellepärast mulle tundub, et see kõik ei ole tõsi. Tundub, et neid härrasid (Maasi ja Latti –toim.) üritatakse laimata ja kliente mõjutada,“ sõnas ta ja rõhutas: „Igal mündil on kaks külge. Kahtlustan, et lärmatakse valel aadressil.“
    Via3L Speditioni omanikke Vahe ei tea, kuid Maasi ja Lattiga on ta kohtunud. „Eesti veoturg on nii väike, et kõik on omavahel kusagil näinud – olen mõlemaga seminaridel kokku puutunud,“ täpsustas ta.
    Vahe kaitseb mõlemat. „Usun, et neil on asjad ilusti läbi mõeldud ja ka omanikke on varem sellisest stsenaariumist teavitatud. Hoian nende poole. Olen tihti nende poolt, kes saavad kahju,“ sõnas Vahe ja lisas naljatades: „Ka jalgpallis.“
    Suure osa töötajate lahkumise kohta märkis Vahe siiski, et ei soovi ettevõtte omanikuna sarnasesse olukorda sattuda.
    „Keegi ei tahaks seda. Samas on see iga inimese vaba otsus, kuhu ja kellega ta läheb. Vägisi ei saa kedagi kuhugi viia. Arvan, et omanikud olid lihtsalt kaugel kogu asjast. Kuidas saab selline asi juhtuda, et enamik inimesi lahkub samal ajal? Ju siis puudus ülevaade või oli ükskõik, mis ekspedeerimises toimub,“ rääkis Vahe.
    Kohtusse kohe ei torma
    Ettevõtet on Saaresalu sõnutsi üheskoos arendatud pikki aastaid ja mingeid konflikte omanike ja tegevjuhtide vahel ei ole olnud. „Pigem vastupidi. Võimalik, et meeste ambitsioonid olid suuremad, mis kahetsusväärsel kombel võtsid mõõtme, mida muudmoodi kui varguseks kahjuks nimetada ei saa,“ ütles ta.
    Vaidluse kohtusse jõudmise ei ole Saaresalusõnul veel aega mõelda olnud, sest nad suhtlevad klientidega ja teevad partneriteseas selgitustööd. Ettevõte püüab kliente säilitada, otsides neile lahendusi partnerite kaudu. „Kui saame esimese kriisi kontrolli alla, siis hakkame tegelema sanktsioonide poolega, aga praegune selge prioriteet on kliendid ja äri taastamine.“
    Mis saab edasi?
    Kuidas juhtunu täpselt Via3L Speditioni edasist tegevust mõjutab, pole veel teada.
    Sel nädalal koostööpartneritele saadetud kirjas teatas ettevõte, et minema on viidud praktiliselt kõik vajalik teenuse osutamiseks, mistõttu ei ole neil võimalik neid praegu kvaliteetselt teenindada.
    Äripäev vestles Via3L klientidest ettevõtetega Mööblifurnituur ja Da Vinci Food, mille esindajad ei teadnud veel, et juhtunu kliendisuhteid mõjutaks.

    Via 3L Spedition

    Pakub rahvusvahelisi transporditeenuseid ja logistikalahendusi ning see loodi ettevõtte kodulehel oleva info järgi 2011. aastal Via 3L kontserni sõsarfirmana.
    Firma pakub lisaks ekspedeerimisteenusele ka kõiki muid kaubaveoga seotud teenuseid, lisaks aitab korraldada kõik rahvusvaheliseks kaubaveoks vajalikud toimingud alates transpordiliigi valikust ja kauba komplekteerimisest kuni dokumendihalduse ja ladustamiseni.
    Ettevõtte omanikud:
    • 55% kuulub Jungent gruppi ehk JNG Investments OÜ-le, mille omanikud on Jaanus Krigolson, Ahoi Investments OÜ (omanik Kait Liinev), Altent OÜ (omanik Marin Närska) ja MGS Koolitus&Konsultatsioonid OÜ (omanikud Meelis ja Gerli Saaresalu).
    • 45% kuulub aga Terasus Holdings OÜ-le, millest poolt omavad ettevõtte Tarne OÜ kaudu pettuses kahtlustatud Lauri Latt ja Elmar Maas. Lisaks on ettevõtte omanikud teiste ettevõtete kaudu Meelis ja Gerda Saaresalu ning Marin Närska.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Reedel tehti kõige enam tehinguid Tallinna börsil
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.