• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,35%8 812,37
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,89
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,35%8 812,37
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,89
  • 27.07.18, 13:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Juhita veokid jõuavad liiklusesse

Saksamaal A9 kiirteel Müncheni ja Nürnbergi vahel hakkavad tegema kolm reisi päevas Schenkeri mehitamata MANi veokid ning Lidl plaanib hakata Rootsis kasutama mehitamata elektriveokit T-pod.
Einride T-pod
  • Einride T-pod
  • Foto: Einride
Juhita veok liigub eessõitva veoki sabas ning on elektrooniliselt sellega ühendatud, kirjutab logistikauudised.ee. Juhita veok “istub” eessõitjast 15 meetri kaugusel, samas kui tavaline vahemaa on veoautodel ca 50 meetrit.
Saksamaa transpordiminister Andreas Scheuer usub, et säärane truck platooning on kasulik igas mõttes – suurendab vedaja kasumlikkust ning vähendab keskkonnakahju. Väiksem tuuletakistus vähendab kütusekulu kümne protsendi võrra, see aitab kokku hoida umbes 3 liitrit diislikütust 100 kilomeetri peale.
Rootsis käivitas aga Einride-nimeline tehnoloogiaettevõte projekti, mille tulemuseks on isejuhtiv veok Einride T-pod, mis väidetavalt on samuti küps tänavale saatmiseks. Lisaks mitmesugustele autonoomsetele juhtimissüsteemidele on see varustatud ka kaugjuhtimissüsteemiga. Sõiduki aku mahutab 300 kWh energiat, millest peaks piisama ligi 200 km läbimiseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Projekteerimisel võeti arvesse, et isejuhtiva veoauto puhul pole juhikabiin vajalik ning selle arvel suurendati veoruumi – ühtekokku on koormaalune pindala 15 ruutmeetrit. Ühe sellise veoauto maksumust hinnatakse 150 000 dollarile.
Ettevõte ütleb, et Rootsi logistikavõrgus transporditakse aastas kuni kaks miljonit kaubaalust. Sellise mahu traditsioonilisel transportimisel saastab õhku ca 400 000 diiselveokit, elektriliste isejuhtivate veokite kasutuselevõtt oleks kliima seisukohast suur samm edasi.
Ehkki prototüüpi esitleti kui metsaveokit, siis kõigepealt soovitake teda katsetama hakata Rootsis Göteborgi ja Helsingborgi linna vahel, kuhu ehitatakse ka vastavad laadimisjaamad. Pilootprogramm käivitatakse koostöös toidukaupluste ketiga Lidl. Kuna T-podis pole testisõitja jaoks ruumi, jälgitakse vedu kaugjuhtimise teel, üks operaator hakkab jälgima kuni kümmet veoautot.
Sarnase kaugjuhtimise mudeli valis ka Silicon Valley firma Starsky Robotics. Ta palkab küll autojuhid, kuid ei pane neid veoautosse, vaid monitoride ees olevasse kontoritooli. Nii saab üks juht hakkama korraga mitme auto juhtimisega.
Rohkem logistikauudiseid leiad aadressilt logistikauudised.ee.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele