Jaga lugu:

Riik peab ringraudteed kalliks

Rongide hulk, mis sõidab Paldiski suunas, on nii palju vähenenud, et Tallinna ringraudteed ei pea riik enam esmavajalikuks.  Foto: Toomas Huik, Postimees/Scanpix

Paldiskit ja Ülemistet ühendava ringraudtee 100 miljonit eurot ületav maksumus on riigi hinnangul liiga kallis ja praegune transiidivoog ei paku selle arendamiseks piisavat õigustust, kirjutab Postimees.

"Me teeme nii, et tehniliselt oleks võimalik kunagi Rail Balticu trassikoridori ringraudteed rajada, kui transiidis peaks midagi kardinaalselt muutuma. Praegu selleks vajadust ei ole," ütles transpordi asekantsler Ahti Kuningas lehele.

Eesti Raudtee pakutud 112 miljoni eurose maksumuse kohta ütles Kuningas, et selle raha eest oleks parem ehitada maanteid kui viia Tallinna kesklinnast välja kaubaronge, mida Paldiski suunas sõidab praegu ligikaudu üks päevas.

Loe pikemalt Postimehest.

Omavalitsused on teist meelt

Tallinna aselinnapea Andrei Novikov kirjutas nädala eest majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile, et riik peaks kindlasti Tallinna ümbersõiduraudtee Rail Balticu trassile projekteerima.

Novikov märkis, et Ülemiste reisiterminal, lennujaam ning sealne töökohtade arv näitavad, et oleks mõistlik kavandada Tallinna ümbersõiduraudtee ühendus ka Ülemistega, mis võimaldaks panna käima regionaalrongid suunal Haapsalu/Paldiski–Keila–Saue–Ülemiste.

"Praegu on läänesuunalisel raudteel aastane veomaht ligikaudu 3,5 miljonit reisijat, mis tõenäoliselt jätkab kasvamist. Tallinna ringraudteel tuleks kavandada lisaks ka mõned kohalikud peatused elu- ja tööstuspiirkondadesse (näiteks Tänassilma, Luige, Assaku/Lehmja), mis looksid uusi kiireid võimalusi tööle sõitmiseks Paldiski, Tänassilma ja Jüri tehnoparkidesse," märkis ta.

Ka tekiks ringraudtee abil võimalus ohtlikud kaubad, mida veetakse näiteks Paldiskisse, saada välja Tallinna kesklinnast.

Riik on andnud tagasikäigu

Veel sügisel oli majandus- ja taristuminister Kadri Simson ringraudtee rajamise vajalikkuse üle oluliselt positiivsemalt meelestatud.

Paldiski-suunaline kaubavedu vajaks paremat lahendust, eriti kuna see häirib Tallinna kesklinna ja Kopli inimeste igapäevaelu. "Eeldusel, et rööbastransport jääb Euroopa Liidus keskkonnakaalutlustel eelisarendatavaks maismaatranspordi liigiks, tuleb leida sobiv lahendus Paldiski suuna raudteeühenduse ja Tallinna ringraudtee ehituseks tulevikus," ütles minister septembris.

Rail Balticu trass külgneb Lagedilt kuni Tammemäe külani koridoriga, mis on Harju 2030+ maakonnaplaneeringu ja Eesti 2030+ üleriigilise planeeringuga ette nähtud Tallinna ümbersõidu raudteeks, et Paldiski-suunalised kaubaveod saaks liikuda ümber Tallinna.

Jaga lugu:
Seotud lood
Hetkel kuum