Paldiskit ja Ülemistet ühendava ringraudtee 100 miljonit eurot ületav maksumus on riigi hinnangul liiga kallis ja praegune transiidivoog ei paku selle arendamiseks piisavat õigustust, kirjutab
Postimees.
- Rongide hulk, mis sõidab Paldiski suunas, on nii palju vähenenud, et Tallinna ringraudteed ei pea riik enam esmavajalikuks. Foto: Postimees/Scanpix
"Me teeme nii, et tehniliselt oleks võimalik kunagi Rail Balticu trassikoridori ringraudteed rajada, kui transiidis peaks midagi kardinaalselt muutuma. Praegu selleks vajadust ei ole," ütles transpordi asekantsler Ahti Kuningas lehele.
Eesti Raudtee pakutud 112 miljoni eurose maksumuse kohta ütles Kuningas, et selle raha eest oleks parem ehitada maanteid kui viia Tallinna kesklinnast välja kaubaronge, mida Paldiski suunas sõidab praegu ligikaudu üks päevas.
Loe pikemalt
Postimehest.
Tallinna aselinnapea Andrei Novikov kirjutas nädala eest majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile, et riik peaks kindlasti Tallinna ümbersõiduraudtee Rail Balticu trassile projekteerima.
Novikov märkis, et Ülemiste reisiterminal, lennujaam ning sealne töökohtade arv näitavad, et oleks mõistlik kavandada Tallinna ümbersõiduraudtee ühendus ka Ülemistega, mis võimaldaks panna käima regionaalrongid suunal Haapsalu/Paldiski–Keila–Saue–Ülemiste.
"Praegu on läänesuunalisel raudteel aastane veomaht ligikaudu 3,5 miljonit reisijat, mis tõenäoliselt jätkab kasvamist. Tallinna ringraudteel tuleks kavandada lisaks ka mõned kohalikud peatused elu- ja tööstuspiirkondadesse (näiteks Tänassilma, Luige, Assaku/Lehmja), mis looksid uusi kiireid võimalusi tööle sõitmiseks Paldiski, Tänassilma ja Jüri tehnoparkidesse," märkis ta.
Ka tekiks ringraudtee abil võimalus ohtlikud kaubad, mida veetakse näiteks Paldiskisse, saada välja Tallinna kesklinnast.
Veel sügisel oli majandus- ja taristuminister Kadri Simson ringraudtee rajamise vajalikkuse üle oluliselt positiivsemalt meelestatud.
Paldiski-suunaline kaubavedu vajaks paremat lahendust, eriti kuna see häirib Tallinna kesklinna ja Kopli inimeste igapäevaelu. "Eeldusel, et rööbastransport jääb Euroopa Liidus keskkonnakaalutlustel eelisarendatavaks maismaatranspordi liigiks, tuleb leida sobiv lahendus Paldiski suuna raudteeühenduse ja Tallinna ringraudtee ehituseks tulevikus," ütles minister septembris.
Rail Balticu trass külgneb Lagedilt kuni Tammemäe külani koridoriga, mis on Harju 2030+ maakonnaplaneeringu ja Eesti 2030+ üleriigilise planeeringuga ette nähtud Tallinna ümbersõidu raudteeks, et Paldiski-suunalised kaubaveod saaks liikuda ümber Tallinna.
Seotud lood
Minister Kadri Simsoni juhitav valitsuse transiidikomisjon arutas tänasel kogunemisel AS Eesti Raudtee tellitud eskiisprojekti Tallinna 1520mm ringraudtee teostatavuseks ja ehituseks, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Tallinn ja ümberkaudsed omavalitsused vaidlevad riigiga, kas Rail Balticu trassile peab juba projekteerimise ajal planeerima ka Tallinna ringraudtee või mitte.
Sügistalvine hooaeg on käes ja sellega seoses kuulutame taas välja valdkondade ja maakondade TOP-id, kus tunnustatakse Eesti ettevõtluse tublimaid tegijaid. TOPides osalemine annab ettevõttele võimaluse näidata oma majandustulemuste tugevust ja olla nähtav laiemale publikule.
Hetkel kuum
Inflatsioon võib lähikuudel uuesti kiireneda
Tagasi Äripäeva esilehele