Artikkel
  • Jaga lugu:

    Tallinn tahab Rail Balticu trassile lisaraudteed

    Eesti Raudtee vedurid ja vagunid Ülemiste kaubajaamas.Foto: Andres Haabu

    Tallinn ja ümberkaudsed omavalitsused vaidlevad riigiga, kas Rail Balticu trassile peab juba projekteerimise ajal planeerima ka Tallinna ringraudtee või mitte.

    Majandus- ja kommunikatsooniministeerium on seisukohal, et praegu ei ole omavalitsustel ühtegi nii täpset planeeringut, mis võimaldaks Paldiskist Ülemiste terminali ja Jürini ulatuvat kava arvesse võtta. Tallinna linnavalitsus seevastu leiab, et ringraudteeta arvestamata jättes muudab Rail Balticu projekteerimine ühe trassivariandi juba eos liiga kalliks ja võimatuks.
    Reedel tegi linnavalitsus ministeeriumile ettepaneku praegust Rail Balticu projektihanget muuta ja sealt Tallinna ümbersõiduraudteed hõlmava trassi osa projekteerimine välja jätta, sest abilinnapea Andrei Novikovi hinnangul on vastasel juhul see vastuolus Harju maakonnaplaneeringuga.
    Praeguse hanke juures ei taha ministeerium ringraudteed arvesse võtta, sest ei maakonnaplaneering, kus arvestati kahe võimaliku trassiga, ega Eesti Raudtee tellitud eskiisprojekt ei ole analüüsinud võimalikku reisijate hulka, seda, kuhu peaksid tulema peatused või kui kiiresti rongid saaksid ringraudteel sõita. Pealegi oli Eesti Raudtee eskiisprojektis arvestatud ainult kaubarongidega.
    Linnavalitsuse hinnangul ei saa seni, kuni ei ole tehtud trassivaliku täpsustamiseks planeeringut või uuringut, ka üht võimalikku trassi lihtsalt maha kanda. Aga kui Rail Baltic projektis sellega ei arvestata, siis muutub see nende hinnangul ebamõistlikult kalliks või selle realiseerimise tulevikus sootuks võimatuks.
    Novikov märgib, et Ülemiste reisiterminal, lennujaam ning seane töökohtade arv näitavad, et oleks mõistlik kavandada Tallinna ümbersõiduraudtee ühendus ka Ülemistega, mis võimaldaks panna käima regionaalrongid suunal Haapsalu/Paldiski-Keila-Saue-Ülemiste.
    "Praegu on läänesuunalisel raudteel aastane veomaht ligikaudu 3,5 miljonit reisijat, mis tõenäoliselt jätkab kasvamist. Tallinna ringraudteel tuleks kavandada lisaks ka mõned kohalikud peatused elu- ja tööstuspiirkondadesse (nt Tänassilma, Luige, Assaku/Lehmja), mis looksid uusi kiireid võimalusi tööle sõitmiseks Paldiski, Tänassilma ja Jüri tehnoparkidesse," märgib ta.
    Ka tekiks ringraudtee abil võimalus ohtlikud kaubad, mida veetakse näiteks Paldiskisse, saada välja Tallinna kesklinnast, kuid majandus- ja infrastruktuuriminister Kadri Simson seost Rail Balticuga siin ei näe. "Tallinna kesklinnast ohtlike kaupade väljaviimine on kahtlemata väga oluline, kuid mitte RB raudtee projekteerimise ja rajamise ilmselge osa," kirjutas ta Harjumaa omavalitsustele detsembri keskel.
    Kogu ringraudtee ehitamise maksumuseks hindab Eesti Raudtee umbes 112 miljonit eurot, kuid täpne ehitusmaksumus sõltub kasutatavatest lahendusvariantidest, mis hetkel on lahtised, kirjutas rahvusringhäälingu uudiseportaal.
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Keskpank võib tõsta intressi, aga enne paneb inflatsioonile käe ette jahtuv majandus
Sisetarbimise lõpp, uksed sulgevad tööstused ja investeeringute lakkamine võivad panna inflatsioonile käe ette enne, kui keskpanga intressitõusud jõuavad seda mõjutamagi.
Sisetarbimise lõpp, uksed sulgevad tööstused ja investeeringute lakkamine võivad panna inflatsioonile käe ette enne, kui keskpanga intressitõusud jõuavad seda mõjutamagi.
Jalgpalliajakirjanik: FIFA ja Aivar Pohlaku võim põhineb hirmul
Poliitik vastutab valija ees, eraettevõtte omanik ja juhid vastutavad kliendi ees, jalgpalli juhtimises selline süsteem puudub, nii üleilmselt kui Eestis, kirjutab jalgpalliajakirjanik Andres Must.
Poliitik vastutab valija ees, eraettevõtte omanik ja juhid vastutavad kliendi ees, jalgpalli juhtimises selline süsteem puudub, nii üleilmselt kui Eestis, kirjutab jalgpalliajakirjanik Andres Must.
Kanada esimese kuue kuu ülejäägiks kujunes 1,72 miljardit
Rahandusministeerium teatas reedel, et Kanadas oli 2022/23. eelarveaasta esimese kuue kuu eelarve ülejääk 1,72 miljardit Kanada dollarit ehk 1,29 miljardit USA dollarit.
Rahandusministeerium teatas reedel, et Kanadas oli 2022/23. eelarveaasta esimese kuue kuu eelarve ülejääk 1,72 miljardit Kanada dollarit ehk 1,29 miljardit USA dollarit.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Raadiohitid: lahti rullub krüptoplatvormi ja kinnisvaraarenduse olukord
Sel nädalal paelusid Äripäeva raadio kuulajaid enim eestimaise investeerimis- ja kauplemisplatvormi Change ja krüptomaailma ning kinnisvaraarenduste hetkeolukord ja tulevik.
Sel nädalal paelusid Äripäeva raadio kuulajaid enim eestimaise investeerimis- ja kauplemisplatvormi Change ja krüptomaailma ning kinnisvaraarenduste hetkeolukord ja tulevik.
No pressure, Harmet! Ukraina lasteaia ehitamise aeg hakkas jooksma
Tänasest hakkab jooksma 170 päeva, mille jooksul peab Harmet ehitama moodullasteaia Ukrainasse Ovrutši linna.
Tänasest hakkab jooksma 170 päeva, mille jooksul peab Harmet ehitama moodullasteaia Ukrainasse Ovrutši linna.
Raadiohommikus: pealinna linnapea ja kütuse hind
Nädala esimene Äripäeva raadio hommikuprogramm võtab luubi alla kütuse- ja aktsiaturud ning Tallinna tegemised.
Nädala esimene Äripäeva raadio hommikuprogramm võtab luubi alla kütuse- ja aktsiaturud ning Tallinna tegemised.

Olulisemad lood

Tööstus: ikkagi see talv tuleb leida mingi lahendus
Masina- ja metalli­firmad, aga ka kõik teised tööstused ei suuda võistelda naaberriikide energiatoetusi saavate ettevõtetega ja valitsuse ees on valik: kas maksta lihtsalt töötutoetust inimestele või aidata ettevõtetel edasi toimetada.
Masina- ja metalli­firmad, aga ka kõik teised tööstused ei suuda võistelda naaberriikide energiatoetusi saavate ettevõtetega ja valitsuse ees on valik: kas maksta lihtsalt töötutoetust inimestele või aidata ettevõtetel edasi toimetada.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.