• OMX Baltic−0,58%296,01
  • OMX Riga0,25%864,55
  • OMX Tallinn−0,43%1 947,36
  • OMX Vilnius−0,08%1 142,42
  • S&P 5002%5 261,12
  • DOW 302,14%38 987,19
  • Nasdaq 2,26%16 229,94
  • FTSE 1000,64%8 328,6
  • Nikkei 225−0,17%34 220,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,28
  • OMX Baltic−0,58%296,01
  • OMX Riga0,25%864,55
  • OMX Tallinn−0,43%1 947,36
  • OMX Vilnius−0,08%1 142,42
  • S&P 5002%5 261,12
  • DOW 302,14%38 987,19
  • Nasdaq 2,26%16 229,94
  • FTSE 1000,64%8 328,6
  • Nikkei 225−0,17%34 220,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,28
  • 21.01.19, 11:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eestlaste e-ostlemine sai hoogu juurde

Eesti inimeste e-ostlemise aktiivsus näitas möödunud aastal tugevat kasvu, selgus SEB kliendibaasi analüüsist.
E-ostlejate arv kasvas möödunud aastal jõudsalt.
  • E-ostlejate arv kasvas möödunud aastal jõudsalt.
  • Foto: Raul Mee
2018. aastal ületas e-ostude kasv aasta lõikes 30 protsenti ning peamised sektorid, kus eestlased e-oste sooritasid, on endiselt reisimisega seotud teenused – reisibürood, lennundus- ja majutusettevõtted – ning elektroonilised ostukeskkonnad, mis hoiavad ostlemisaktiivsuse edetabelis kolmandat kohta. E-ostude mahu poolest asuvad esimesel kohal reisibürood, teisel majutusteenuste pakkujad.
SEB erakliendi segmendijuht Triin Raudsepp selgitas, et kui mahu poolest on liidripositsioonidel läbi aastate olnud reisimise ja veebikaubandusega seotud kanalid, siis suuremaid mahuhüppeid on viimaste aastate jooksul teinud veel näiteks sõidujagamis- ja valuutavahetusteenuste pakkujad, samuti üksikud lennufirmad.
Viimaste aastate suurima mahukasvu elektroonilistes ostu-müügikanalites tegid 2017. aastal takso- ja sõidujagamisteenuste pakkujad (Taxify, Uber), kelle e-müügi maht on aastaga kasvanud ligi 1750 protsenti. Sama teenuseliik jätkas kasvu ka 2018. aastal, saavutades möödunud aastal 80 protsendilise kasvu. Oma mahu poolest paiknevad takso- ja sõidujagamise teenused populaarseimate e-ostukanalite TOP 30s.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele