Saaremaa ja Hiiumaa parvlaevaühenduse arendamiseks taheti esialgse plaani järgi uus laev tellida läbi Tallinna Sadama tütarfirma TS Laevade, kuid nüüd on kavas teha seda läbi transpordiameti, mis võimaldab kasutada välisvahendeid.
Riik tahab Saaremaa ja Hiiumaa vahelise ühenduse jaoks hankida uue parvlaeva. Pildil mandri ja Hiiumaa vahel sõitvad parvlaevad Leiger (roheline) ja Tiiu Rohuküla sadamas.
Foto: Andras Kralla
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teatel langes otsus transpordiameti kasuks, kuna riigile on see soodsam. Ministeerium täpsustas, et laeva tellimine läbi riigiasutuse ehk transpordiameti võimaldab kasutada nii moderniseerimisfondi kui ka CO2 kauplemistulu rahasid. Laeva täpne hind selgub riigihanke tulemusel.
Muuga sadamas laaditi hiljuti laev MV GREEN K MAX 1, mille pardale paigutati 68 500 tonni Eesti nisu. See on erakordne maht, mis näitab nii kodumaise teraviljasektori jõudu kui ka ekspordivõimekust. Scandagra Eesti viljaäri juht Marge Pähkel rõhutab, et taoline operatsioon eeldab sujuvat koostööd kogu väärtusahela ulatuses, head koostööd kokkuostjate vahel ja näitab, et Eesti suudab konkureerida maailma suurimate viljaeksportijatega.