Tallinna linnapea Mihhail Kõlvart pole vaimustuses perspektiivist, et linnale jääb tulumaksust vähem raha kaukasse.
Foto: Andras Kralla
"See raha tuleb kasvu pealt. Me teame prognooside järgi, kuidas järgmisel neljal aastal tulumaksu laekub. Peamiselt Harju arvel, natuke ka Tartut," selgitab Äripäevale vastne regionaalminister Madis Kallas.
Kaja Kallase kolmas valitsus peab kõvasti vaeva nägema Kallase eelmise kahe valitsuse jäetud miljardise auguga. See oleks lihtsam, kui samal ajal ei plaaniks Kaja Kallase neljas valitsus kaevata uut mitmesajamiljonist auku.
Makse on lubanud uus valitsus tõsta nagu homset poleks, aga kas sellest jätkub? Kes tegelikult Eestile enam kui miljardise eelarvemiinuse kokku keevitas? Sellest räägime rahandusminister Mart Võrklaevaga.
Uus valitsus on lähenenud riigi rahanduse olukorra parandamisele valest otsast, alustades jõuliselt maksutõusudega enne riigi kulutuste kärpimist, rääkis ettevõtja ja parempoolsete liige Andrus Kaarelson.
Autode tellimine Euroopast on viimastel aastatel jõudsalt kasvanud. Põhjuseid on mitmeid: ostukäitumine on liikunud alates Covid-19 pandeemiast veebi, autot ei pea kohapeal otsimas käima, suurem mudelite ja varustusevalik ning nõudlus-pakkumus suhtest tulenevalt parem hinnatase. Ka Eesti maksukeskkond (CO₂-põhine automaks) suunab ostuotsuseid teadlikumaks – pelgalt ostuhinnast enam ei piisa, vaid vaadata tuleb kogukulu (TCO).