• OMX Baltic0,00269,28
  • OMX Riga1,84932,66
  • OMX Tallinn−0,071 753,02
  • OMX Vilnius0,18990,97
  • S&P 5000,645 667,2
  • DOW 301,8540 954,48
  • Nasdaq 0,218 509,34
  • FTSE 100−0,228 164,9
  • Nikkei 225−0,4341 097,69
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0096,18
  • OMX Baltic0,00269,28
  • OMX Riga1,84932,66
  • OMX Tallinn−0,071 753,02
  • OMX Vilnius0,18990,97
  • S&P 5000,645 667,2
  • DOW 301,8540 954,48
  • Nasdaq 0,218 509,34
  • FTSE 100−0,228 164,9
  • Nikkei 225−0,4341 097,69
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0096,18
  • 03.06.23, 11:05

Äripäeva elektriautosportlaste nädal Škoda Enyaqiga – sõita on lahe, laadida …

Eesti populaarseim uus elektriauto kohtus teritatud kriitikameelega ajakirjanikega. Kumb võitis?
Äripäeva toimetuse käes oldud nädala jooksul sattus Škoda Enyqa Coupe RS ka ruraalsetesse oludesse.
  • Äripäeva toimetuse käes oldud nädala jooksul sattus Škoda Enyqa Coupe RS ka ruraalsetesse oludesse.
  • Foto: Eliisa Matsalu
Sada aastat tagasi nimetati neid, kes tollal uuendusliku ja vähestele kättesaadava nähtuse autoga jändasid – näiteks võtsid sellega pikemaid sõite ette –, Eestis autosportlasteks. Just -sportlasteks. Taksosid hakati mõnevõrra hiljem kutsuma esiotsa üüriautodeks.
Laias maailmas polnud automobiil muidugi enam nii uudne nähe ühti, Fordi iseliikuv tootmisliingi oli juba kümmekond aastat urisenud. Nooruke vabariik aga alles hakkas autostuma.
Aastal 2023 Eesti elektriautostub. Visalt, kuid järjekindlalt. Siinmailgi leidub inimesi, kes on sõitnud särtsutoitel neljarattalistega nüüdseks pikki aastaid ega taha sisepõlemismootorist kuuldagi. Ning samal ajal võivad nad saada laadimisjaamas julgematelt uudishimulikelt umbes selliseid küsimusi, et kas elektri eest tuleb maksta, kas auto vihmaga lühisesse ei lähe või kas laadida tuleb enne igat sõitu.
Ühed vuhiseksid elektriautoga meeleldi, kui ainult rahakott peale hakkaks. Teistele jälle paistab niisuguse kasutamine umbes samasugune "sport" nagu hallidel aegadel auto pruukimine. Kogu see pidev laadimisvajadus ja selle kõrvale keerutatav jutt, et "aga niikuinii tahad ju puhata-süüa-pissida".
„Tikupoisis kohtusiwad täna taas mitmed elektriautosportlased, kes puhkasiwad wäsitawast poolteisetunnisest sõiddust.“
Kui Äripäeva toimetusele potsatas mai algul sülle Eesti populaarseima uue elektriauto Škoda Enyaqi nädalane kasutusõigus, siis süttis autoarvustuste kirjutaja Karl-Eduard Salumäe peas keskkonnasäästlik leedpirn: mis oleks, kui annaks seda proovida ajakirjanikele, kel seni on olnud särtsuautodega kokkupuuteid minimaalselt või üldse mitte?
See lugu ilmus Äripäeva ajakirja värskes numbris. Autodele pühendatud erist võib veel lugeda uuendatud Porsche Cayenne'i arvustust, intervjuud eduka ettevõtjaga, kes startis esimese eestlasena maailmakuulsal Dakari kõrberallil autoroolis jpm.
Täpsemalt oli meie käsutada elektrilise pereauto Enyaqi edevaim, kupeeliku katusejoone ja suurema võimsusega versioon Škoda Enyaq Coupe RS. Maksab selline vähemalt 66 000 eurot. Ametlikeil andmeil peaks Enyaq Coupe RS suutma ühe laadimisega läbida kuni 523 km, ent jahedavõitu kevadilmas lubas masina pardakompuuter täis akuga vähem kui 350 km tiiru.
Äripäeva elektriautosportlaste muljed said järgmised.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele