Artikkel
  • Äripäeva elektriautosportlaste nädal Škoda Enyaqiga – sõita on lahe, laadida …

    Äripäeva toimetuse käes oldud nädala jooksul sattus Škoda Enyqa Coupe RS ka ruraalsetesse oludesse.Foto: Eliisa Matsalu

    Eesti populaarseim uus elektriauto kohtus teritatud kriitikameelega ajakirjanikega. Kumb võitis?

    Sada aastat tagasi nimetati neid, kes tollal uuendusliku ja vähestele kättesaadava nähtuse autoga jändasid – näiteks võtsid sellega pikemaid sõite ette –, Eestis autosportlasteks. Just -sportlasteks. Taksosid hakati mõnevõrra hiljem kutsuma esiotsa üüriautodeks.
    Laias maailmas polnud automobiil muidugi enam nii uudne nähe ühti, Fordi iseliikuv tootmisliingi oli juba kümmekond aastat urisenud. Nooruke vabariik aga alles hakkas autostuma.
    Aastal 2023 Eesti elektriautostub. Visalt, kuid järjekindlalt. Siinmailgi leidub inimesi, kes on sõitnud särtsutoitel neljarattalistega nüüdseks pikki aastaid ega taha sisepõlemismootorist kuuldagi. Ning samal ajal võivad nad saada laadimisjaamas julgematelt uudishimulikelt umbes selliseid küsimusi, et kas elektri eest tuleb maksta, kas auto vihmaga lühisesse ei lähe või kas laadida tuleb enne igat sõitu.
    Ühed vuhiseksid elektriautoga meeleldi, kui ainult rahakott peale hakkaks. Teistele jälle paistab niisuguse kasutamine umbes samasugune "sport" nagu hallidel aegadel auto pruukimine. Kogu see pidev laadimisvajadus ja selle kõrvale keerutatav jutt, et "aga niikuinii tahad ju puhata-süüa-pissida".
    „Tikupoisis kohtusiwad täna taas mitmed elektriautosportlased, kes puhkasiwad wäsitawast poolteisetunnisest sõiddust.“
    Kui Äripäeva toimetusele potsatas mai algul sülle Eesti populaarseima uue elektriauto Škoda Enyaqi nädalane kasutusõigus, siis süttis autoarvustuste kirjutaja Karl-Eduard Salumäe peas keskkonnasäästlik leedpirn: mis oleks, kui annaks seda proovida ajakirjanikele, kel seni on olnud särtsuautodega kokkupuuteid minimaalselt või üldse mitte?

    See lugu ilmus Äripäeva ajakirja värskes numbris. Autodele pühendatud erist võib veel lugeda uuendatud Porsche Cayenne'i arvustust, intervjuud eduka ettevõtjaga, kes startis esimese eestlasena maailmakuulsal Dakari kõrberallil autoroolis jpm.

    Täpsemalt oli meie käsutada elektrilise pereauto Enyaqi edevaim, kupeeliku katusejoone ja suurema võimsusega versioon Škoda Enyaq Coupe RS. Maksab selline vähemalt 66 000 eurot. Ametlikeil andmeil peaks Enyaq Coupe RS suutma ühe laadimisega läbida kuni 523 km, ent jahedavõitu kevadilmas lubas masina pardakompuuter täis akuga vähem kui 350 km tiiru.
    Äripäeva elektriautosportlaste muljed said järgmised.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Investeerimiskonto laieneb krüptosse ja ühisrahastusse
Valitsus kiitis heaks seadusemuudatused, millega saab investeerimiskonto vahendeid paigutada pandikirjadesse, reguleeritud ühisrahastusse ja krüptovaradesse.
Valitsus kiitis heaks seadusemuudatused, millega saab investeerimiskonto vahendeid paigutada pandikirjadesse, reguleeritud ühisrahastusse ja krüptovaradesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Tallink seab kasumlikkuse agressiivsest laienemisest olulisemaks
Tallink Grupi 35. aastapäevale pühendatud saate külaline on kontserni juhatuse esimees Paavo Nõgene, kellega räägime juhtimisest – kas regiooni suurima laevandusettevõtte juhtimine on erinev teatri juhtimisest?
Tallink Grupi 35. aastapäevale pühendatud saate külaline on kontserni juhatuse esimees Paavo Nõgene, kellega räägime juhtimisest – kas regiooni suurima laevandusettevõtte juhtimine on erinev teatri juhtimisest?
No ei ole nii kestlikult valus
Kestlikkuse aruandluse valu ettevõtetele, ammugi väikestele, ei ole nii suur, kui seda näidata üritatakse, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kestlikkuse aruandluse valu ettevõtetele, ammugi väikestele, ei ole nii suur, kui seda näidata üritatakse, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Prilliäris uus liikumine: Soome kett ostab Eagle Visioni poed
Eestis juba viit prillipoodi omav Soome firma ostis juurde kuue poega Eagle Visioni optikaketi, teatas ettevõte.
Eestis juba viit prillipoodi omav Soome firma ostis juurde kuue poega Eagle Visioni optikaketi, teatas ettevõte.