Sõjaline mobiilsus toob Eesti tee-ehitusse üle 40 miljoni
2023. aasta sõjalise mobiilsuse taotlusvoorust saab Eesti 41 miljonit eurot Via Baltica teelõigu tarbeks, see on pool Päädeva–Konuvere 13,2 kilomeetri pikkuse teelõigu maksumusest.
Eile kinnitas Euroopa Komisjon kohtumisel kinnitas Euroopa Ühendamise Rahastu 2023. aasta sõjalise mobiilsuse taotlusvooru tulemused, kust Eesti sai rahastuse Via Baltical asuv teelõik. Selle kogumaksumus on 82 miljonit eurot, millest pool tuleb Euroopa Ühendamise Rahastust, teatas kliimaministeerium.
Käesoleval aastal vajab teedeehitus ja -hooldus maanteede korrastamiseks juurde vähemalt sada miljonit eurot, ütles taristuettevõtte Verston uus juht Tarvi Kliimask. Taristuehitus on kallis ja meie riigieelarvest ei piisa, selgitas ta.
Maailmas ei ole teada ühtegi arenenud riiki, millel oleks välja arendamata või halvas seisukorras teedevõrk. Asfalditehaste väljasuremine on meie kõigi probleem, kirjutab TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Riias asuva ärikeskuse Preses Nama Kvartāls arendaja AS PN Project kuulutas välja oma võlakirjaprogrammi viienda emissiooni, pakkudes investoritele tagatud võlakirjadega 10% aastaintressi poolaastaste kupongimaksetega. Ärikeskuse ehitus on nüüdseks ületanud poole teekonnast ning ka vajalikust finantseeringust on pool kaasatud. Emissioonist laekuvat raha kasutatakse eelkõige olemasolevate võlakirjade refinantseerimiseks ning ehitustööde rahastamiseks.