• OMX Baltic−0,33%300,29
  • OMX Riga−0,05%893,11
  • OMX Tallinn−0,39%2 072,95
  • OMX Vilnius0,47%1 205,23
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,48%8 816,56
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic−0,33%300,29
  • OMX Riga−0,05%893,11
  • OMX Tallinn−0,39%2 072,95
  • OMX Vilnius0,47%1 205,23
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,48%8 816,56
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 22.01.09, 12:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kui töötaja ei tea strateegiat, pole seda olemas

Implement Baltic muudatuste juhtimise tegevjuht Helen Pastarus kirjutab aripaev.ee koolitusblogis, et kui tavaline töötaja ei tea firma strateegiat, pole seda olemas.
Kas teie ettevõtte töötajad teavad firma strateegiat?
Kohtusin hiljuti ühe firma juhiga, kus oli mõni aeg tagasi välja töötatud uus strateegia. Uurisin, kuidas juurutamine läinud on. Ta arvas, et hästi. Küsisin, mida ütleksid klienditeenindajad, kui küsiksin neilt milline on firma strateegia ja kliendi lubadus. Ta mõtles selle peale pikalt ja ütles, et ega nad vist ei tea küll.
Tal oli selles osas täielikult õigus. Kogesin seda paar nädalat varem selles firmas, kui sekretär justkui mind ei märganudki ja arutas ühe kolleegiga nädalavahetuse plaane, sel ajal kui seisin mitu minutit tema laua kõrval. Selle firma prioriteetideks on kõrgetasemeline klienditeenindus ja usaldusväärsus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Praegu on ju aeg, kus paljud firmad peavad mõtlema oma strateegia peale, langetama strateegilisi otsuseid ja tegema muudatusi. Kas eelpool kirjeldatud olukord on haruldane? Mida vastaksid teie firma töötajad küsimusele, milline on firma strateegia?
Norton ja Kaplan on öelnud, et 90% ettevõtetest ei suuda oma strateegiat ellu viia, 95% tavatöötajatest ei saa strateegiast aru. Seega ei ole see ebatavaline olukord.
Mõned väidavad nüüd kindlasti, et pole võimalik saavutada olukorda, et töötajad saaksid aru ja teaksid strateegiat. Ma ei väida, et kõik töötajad peaksid teadma detailselt peast ettevõtte strateegia dokumenti, aga nad peaksid teadma firma põhistrateegiat, kuhu tahetakse jõuda ning kuidas on nende töö seotud strateegiliste eesmärkide saavutamisega.
Miks see on oluline, et töötajad teaksid strateegiat? Ma usun, et ülal toodud sekretäri näide annab hea selgituse, et kui kasvõi üks töötaja ei täida kliendi lubadust, siis ma lihtsalt ei usu, et firma pakub head teenindust ja on usaldusväärne. Strateegia viimine töötajateni on täiesti võimalik. Ma olen praktikas ühes spas kohanud massööre, kes rääkisid mulle spa uutest arengusuundadest ja kliendilubadusest, mida nad ka kogu oma tegevuses väljendasid.
Praegu teevad paljud firmad strateegilisi muudatusi ja kui töötajad seda ei tea või sellest aru ei saa ning ainult juhid hakkavad uut strateegiat elluviima, siis on vähe tõenäoline, et toimub tegelik suuna muutus. Tekib selline olukord, et juhid üritavad seda elluviia ning ei saa aru, miks sellele on nii palju vastupanu ja tüki aja pärast jõutakse järeldusele, et muudatus võtab ikka kauem aega ja eesmärki ikka pole saavutatud. Sageli toimub strateegia juurutamine rikkis telefoni mänguna, kus tippjuhid räägivad keskastmejuhtidele ja need omakorda töötajatele. Tegelikult see, mis jõuab töötajateni, on hoopis midagi muud kui algne sõnum.
Kui strateegiat ei ole elluviidud, siis pole seda strateegiat olemas.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele