Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Luksusteenus omahinnast viis korda odavamalt?

    Majandusanalüütik Peeter Tammistu.Foto: Arno Mikkor

    Majandusanalüütik Peeter Tammistu taunib raudteevedajate luksusrongiihalust.

    Sellal kui bussivedajad juba aastaid räigetes sisendhindade (sh kütusehinna) tõusu ja uue ühistranspordiseaduse ootuses tegevusi optimeerivad ja vaagivad iga sendi kulutamist, näitavad rongivedajad, kuidas konkurentsipalang neist mööda läheb. Selle asemel, et optimeerida tegevusi, parandada juhtimist, unelevad nad uutest luksusrongidest.
    Vaatlus näitab, et rongide täituvus on keskmiselt üpris madal. Teatavasti on põhilised täituvuspäevad reede (õhtu) ja pühapäev. On küll mõned meedias hästi silma torkavad ülerahvastatud reisid, mille põhjuseks on pigem konkreetsed korralduslikud vead, kuid see pole rutiin. Argipäev on lahja lurr ja pooltühjade vagunite vedu.
    Eestis tahetakse teha pakkuda tipuaja mahus luksuslikku teenust selle omahinnast 4-5 korda madalama piletihinnaga. Selliseid ideid võib tekitada sumbunud hinnasignaal, kus enam ei tajuta teenuse tõelist hinda. Hinnasignaal muutub lähiajal veelgi hägusemaks kahel põhjusel. Esiteks suurenevad riigi kulutused ja oletatavasti ka vedaja kulutused, sest infrastruktuuri tegelik tasu tõuseb reisirongidele mitme miljoni euro võrra aastas. Teiseks mõjuriks on uuest ühistranspordiseadusest tulenev bussituru paindlikum konkurentsisituatsioon, mis võimaldab bussidel reisijaid rongilt üle võtta. Kui rong tahab säilitada mingilgi määral oma sõitjate mahtu, tuleb niigi vale signaali andvaid piletihindu dramaatiliselt veelgi vähendada.
    Mahtu on – elad, mahtu pole – sured
    Ühistransport on teatavasti mahukaubandus. Mahtu on – elad, mahtu pole – sured (kui oled eraettevõtja). Soome näitel võib öelda, et konkurentsi avanemine mullu ja „punaste busside” tulek on tugevalt raputanud ka Soome raudteeturgu. Kui Helsingi-Turu vahel oli rong tänu konkurentsile sunnitud piletihinda alandama viis eurot, siis Kuopio liin naudib veel ligi 15 korda kallimat piletit.
    Soome raudtee on viimase aasta jooksul väidetavalt kaotanud üle miljoni reisija. Samas nähtub lehelugudest, et Soome riik kavatseb vähendada ühistranspordi dotatsiooni 15%. Soomes kaugreisirongide opereerimist ei doteerita.Uus konkurentsiolukord ja hinnasurve viib ka meie ühistranspordisektoris paratamatult kas reisijate vähenemiseni rongides või rongipileti hinnad alla või mõlemad. Seega peaks meie raudteevedaja tegelema kulude, logistika ja juhtimise optimeerimisega, mitte luksusronge ostes kulusid suurendamine.
    Oludes, kus kõik turuosalised konkurentsisurvest lähtudes viilutavad oma kulusid ja hindasid alanemise suunas, on rongivedajate kulude suurendamine meie ühise rahakoti arvelt lihtsalt kohatu.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Nõustajad: tehinguturg kukkus, aga vaba raha otsib sihte – ka Eestis
Pärast rekordilist aastat tehingumaastikul on tehingute maht tänavu langenud ning turul valitseva ebakindluse tõttu võib oodata eelneva aastaga võrreldes mõnevõrra madalama aktiivsuse jätkumist, kuid PwC tehingute nõustamise eksperdid Raul Ruubel ja Sass Karemäe soovitavad vaadata karuturust kaugemale ja keskenduda pikale perspektiivile.
Pärast rekordilist aastat tehingumaastikul on tehingute maht tänavu langenud ning turul valitseva ebakindluse tõttu võib oodata eelneva aastaga võrreldes mõnevõrra madalama aktiivsuse jätkumist, kuid PwC tehingute nõustamise eksperdid Raul Ruubel ja Sass Karemäe soovitavad vaadata karuturust kaugemale ja keskenduda pikale perspektiivile.
Maailma suurim kaevandusfirma teenis kopsaka kasumi Ettevõte maksab rekordilist dividendi
Kaevandushiid BHP Group teenis tänu kivisöe ja teiste toorainete hinnatõusule kopsaka kasumi, lisaks teatati rekordilisest dividendist, vahendab Reuters.
Kaevandushiid BHP Group teenis tänu kivisöe ja teiste toorainete hinnatõusule kopsaka kasumi, lisaks teatati rekordilisest dividendist, vahendab Reuters.
Reaalajas börsiinfo
Kui juhid, siis tee seda hästi
Juhi töö on raske. Loomulikult mitte füüsiliselt, vaid vaimselt ja eelkõige emotsionaalselt. Vastutus ja pinge on suur. Uuringud näitavad, et 50-70% sellest, kuidas töötajad tajuvad organisatsioonis valitsevat õhkkonda, sõltub ühe inimese-liidri-tegevusest.
Juhi töö on raske. Loomulikult mitte füüsiliselt, vaid vaimselt ja eelkõige emotsionaalselt. Vastutus ja pinge on suur. Uuringud näitavad, et 50-70% sellest, kuidas töötajad tajuvad organisatsioonis valitsevat õhkkonda, sõltub ühe inimese-liidri-tegevusest.
TOP: Pereettevõtete ladviku moodustavad kaubandusärid
Teist korda välja antava Pereettevõtete TOPi esikümnesse maandusid sel aastal ennekõike kaubandusettevõtted, mis tegustsevad veondus- ja transpordisektoris. Esikümne autasustamine toimub esimesel
Teist korda välja antava Pereettevõtete TOPi esikümnesse maandusid sel aastal ennekõike kaubandusettevõtted, mis tegustsevad veondus- ja transpordisektoris. Esikümne autasustamine toimub esimesel
Šiauliai pank peatas rublamaksed, Venemaa marus
Alates tänasest peatas Leedu Šiauliai pank kõik maksed Vene rublades, mis tõi juba sellest teatamise ajal kaasa Venemaa tormilise reaktsiooni.
Alates tänasest peatas Leedu Šiauliai pank kõik maksed Vene rublades, mis tõi juba sellest teatamise ajal kaasa Venemaa tormilise reaktsiooni.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.