Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kust tulevad kingid kuuse alla?

    Signe KõivFoto: Andras Kralla

    Jõulud on aeg, kus õhinat jagub nii koolieelikule kui ka suurkaupmehele. Kes ootab kingitust kuuse alla, kes rõõmustab varasemaid rekordeid purustavate müüginumbrite üle, kirjutab e-kaubanduse liidu juht Signe Kõiv.

    Kauplejate jaoks aitavad jõulumöllu sisse juhatada spetsiaalsed ostupühad, millest tuntumad on Black Friday (must reede), Cyber Monday (küberesmaspäev), Singles’ Day (vallaliste päev) ning meie kodumaine E-smaspäev.
    Musta reede juured ulatuvad aastasse 1932, mil tänupühale järgnevat reedet hakati pidama jõulumöllu ja allahindluskampaaniate algusajaks. Musta reede populaarsus ulatub Eestissegi, kus eriti rahvusvahelised ketid võtavad ostupühast osa ja kostitavad tarbijaid allahindlustega. Täpselt kümme aastat tagasi võeti USAs kasutusele termin Cyber Monday, mis tähistab musta reede internetiversiooni ehk ostupüha e-poodides. Meil vähem tuntud on hiinlaste Singles’ Day, kus algselt vallalistele pühendatud päevast 11. novembril on saanud üks maailma suurimaid e-ostlemise päevi.
    Alates 2014. aastast tähistatakse Eestis E-smaspäeva, mille eesmärk on pakkuda tarbijatele 24 tunni jooksul veebipoodides eriti häid pakkumisi ja seeläbi suurendada kodumaiste e-poodide tuntust. Kui eelmisel aastal osales E-smaspäeval 70 e-poodi, siis sel aastal oli pakkumisi 125 e-kauplejalt ja näiteks e-Selver avas oma virtuaalsed uksed esmakordselt just kodumaisel ostupühal.
    Lahkus toob kuhjaga kasu
    E-kaubanduse liidu uuringu kohaselt oli 24tunnise kampaania läbimüük 14. novembril üle 476 000 euro ning tellimuste koguarv 6055. Päeva kampaaniakäive ulatus hinnanguliselt miljoni euroni.
    Võrdluseks, statistikaameti andmetel on 2015. aastal jaemüük posti või interneti teel Eestis keskmiselt 10 miljonit eurot kuus. Tõsi, see number kajastab vaid nende e-poodide tulemusi, kelle põhitegevusala (enam kui 51% müügikäibest) on jaemüük posti või interneti teel. Jaekaupluste, tootjate ja teenusepakkujate e-kanalites müüdud mahud meie statistikas kahjuks ei kajastu. Siiski nentisid mitmed E-smaspäeval osalenud e-poed, et 24 tunni jooksul tehti rekordilised müüginumbrid ning päev suurendas oluliselt e-poodide külastatavust.
    Suurim edu saatis e-poode, kes:
    pakkusid allahindlust kogu e-poe kaubavalikus;
    võimaldasid kaubad tellida kättetoimetamiskuluta; olid kampaania planeerimisel lahked ja hindasid kaubad 20-50% alla.
    Ostupühad on e-kauplejate jaoks hea turundusmeede uute klientide leidmiseks ja käibenumbrite suurendamiseks. Tarbijad naudivad soodsamaid hindasid ja kaupade tasuta kättetoimetamist. Seega, parimad kingid kuuse alla tulevad nagu ikka südamest, kuid üha enam ka internetist. 
  • Hetkel kuum
Mart Võrklaev: Eesti seisab Euroopas väikeettevõtete, mitte Bolti ärihuvide eest
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Nullist tuhandeteni: kuidas investeerida kasumlikult väikeste summadega
Nagu ütleb vanasõna, siis tasa sõuad, kaugele jõuad. Noored investorid, kes oma rahamasinad käima on lükanud, räägivad miks ja kuidas nad väikseid summasid investeerides tuhandeteni on jõudnud.
Nagu ütleb vanasõna, siis tasa sõuad, kaugele jõuad. Noored investorid, kes oma rahamasinad käima on lükanud, räägivad miks ja kuidas nad väikseid summasid investeerides tuhandeteni on jõudnud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Nädala lood: vahetusid juhid, müüdi ärisid ja mõtted kaitsetööstuse osas Eestis
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid erinevad lood, mis olid juhtimise, äride müügi ja kaitsetööstuse teemadel.
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid erinevad lood, mis olid juhtimise, äride müügi ja kaitsetööstuse teemadel.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Saksamaa töötas välja „rohelise tööstuse“ kontseptsiooni
Saksamaa majandus- ja kliimakaitseministeerium esitles kontseptsiooni, mille eesmärgiks on vähendada süsinikuheidet olulisemates tööstusharudes.
Saksamaa majandus- ja kliimakaitseministeerium esitles kontseptsiooni, mille eesmärgiks on vähendada süsinikuheidet olulisemates tööstusharudes.
Raadiohommikus: puidutööstuse ebakindlus, rahatarkus ja lisaeelarve takerdumine
Nädala viimases hommikuprogrammis arutame riigi lisaeelarve üle, kuuleme seisust puidutööstuses ning räägime keskmisest palgast ja rahatarkusest.
Nädala viimases hommikuprogrammis arutame riigi lisaeelarve üle, kuuleme seisust puidutööstuses ning räägime keskmisest palgast ja rahatarkusest.