Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turismimaks? Tänan, ei!

    Estonia Spa Hotelsi juht Andrus Aljas.Foto: Andres Haabu

    Eesti ei vaja turismimaksu, mis jääb turuosalistega läbi arutamata, kirjutab Estonia Spa Hotelsi juht Andrus Aljas.

    Viimasel ajal on seoses haldusreformiga hakatud järjest valjeneva häälega rääkima turismimaksust kui kohalike omavalitsuste tulubaasi suurendamise parimast võimalusest. Kuna kohalikel omavalitsustel teatavasti puuduvad muud head võimalused niiöelda omaalgatuslikult eelarve tulubaasi kasvatada, siis on tegemist loomulikult atraktiivse teemaga ning ega nn häid näiteidki ole vaja otsida ülemäära kaugelt. Kindlasti on enamik lugejaid Läti kuurortlinna Jurmalasse sisse sõites turismimaksuga vahetult kokku puutunud, kuigi selline linna sissesõidu põhine maks on pigem erandlik. Enim levinud praktikas lisatakse turismimaks ööbimiskoha hinnale ning sellisel kujul tehakse seda paljudes maailma paikades.
    Mis puudutab Eestit, siis julgeks küll kärpida nii riigi kui ka kohalike omavalitsejate innukust turismimaksu kehtestamisel. Või õigem oleks öelda: sisuliselt on seda järgmise aasta algusest kehtima hakkava majutusasutuste käibemaksu tõusuga juba tehtud. Otsus hakkab selgelt kärpima kogu turismisektori konkurentsivõimet, seejuures ei tule sektorisse endasse lisaks korjatavast rahast praktiliselt midagi tagasi.
    Turismimaksu Eestis välistab ka fakt, et Eestis pigem ei ole selliseid erilisi ja populaarseid turismisihtkohti, mis võimaldaksid nende külastamise eest küsida rahuliku südamega eraldi nn piletiraha. Selle asemel tuleb igal sihtkohal ja turismiettevõtjal kõvasti ponnistada, et turisti just enda õuele meelitada. Turisti käest korjatav andam ei tee seda ülesannet kindlasti lihtsamaks.
    Nii jääbki üle vaid loota, et turismimaksust ei saa järgmine päästeingel (sedapuhku kohaliku omavalitsuse eelarvetele), nagu sai riigieelarve jaoks majutusasutuste käibemaksust, mis sisuliselt otsustati ära turismiasjalistega nõu pidamata ning mille ainsaks õigustuseks öeldigi lõpuks, et eelarvesse on raha juurde vaja.
    Kui tõesti kuskil omavalitsuses turismimaksu kaaluda, siis ikka niimoodi, et sektori inimesed saaksid aruteludesse kohe alguses kaasatud ning kogutud raha tuleks tagasi omadele ja otse. Seda samamoodi, nagu kuuldavasti on mitmed Lõuna-Euroopa piirkonnad finantseerinud odavlennufirmade lendamist oma kandi lennujaamadesse, makstes lendajatele turismimaksu arvelt toekaid subsiidiume. Kindlasti on sellised konkreetsed tegevused oluliselt kasu(m)likumad kui näiteks sihtkoha turundusse külvatav raha.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.