• OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 500−0,12%6 043,74
  • DOW 30−0,15%43 849,4
  • Nasdaq −0,15%19 873,65
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,16
  • OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 500−0,12%6 043,74
  • DOW 30−0,15%43 849,4
  • Nasdaq −0,15%19 873,65
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,16
  • 16.03.16, 10:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas ootame lapse hukkumist?

Kas tõesti on vaja esimest surmajuhtumit, enne kui telefoni näppimine autoroolis lõpeb, küsib Äripäeva veebiarenduste projektijuht Kätlyn Koritski.
Kätlyn Koritski
  • Kätlyn Koritski Foto: Erakogu
Täna hommikul lugesin oma lapse kooli meililistist, et meie kooli ees Vene tänaval manööverdas naisterahvas hallis autos nii hoolimatult, et sõitis otsa ühele teise klassi tüdrukule. Laps pääses kerge löögi ja vigastatud käega, mille klassikaaslased kinni aitasid siduda.
Löögist suurem šokk laste jaoks oli täiskasvanud inimese käitumine. Nimelt ei märganudki ta, et oli kellelegi otsa sõitnud, sest näppis parasjagu oma nutitelefoni. Lapsed väljendasid arusaamatust, kuidas suur inimene võis lahkuda ilma kindlaks tegemata, kas kõik on ikka korras.
Telefonis või tahvlis vestlemine, surfamine ja lugemine on liikluses väga levinud. Omal ajal tehti mobiiltelefoniga rääkimisest autoroolis suur number ja muudeti kohustuslikuks handsfree peakomplekt, määrati trahve. Pärast esimest tähelepanulainet teema ununes.
Nüüd on paljudel autojuhtidel peale kuulmismeele hõivatud ka kogu tähelepanu ja nägemismeel. Arvestades, et liikluses tekivad ohtlikud olukorrad sekundi murdosa jooksul, on põhjust küsida: kuidas meie ümber vuravaid autosid üldse juhitakse? Olen näinud inimesi ekraani vahtimas nii foori taga rohelist tuld oodates kui ka maanteel 110 km/h sõites.
Millist õnnetust me ootame, et rakendada täisleppimatust selle nähtuse suhtes? Politsei võib aidata küll probleemi teadvustada ning juhuslikke rikkujaid karistada, kuid parema tulemuse tooks kaasa see, kui inimene endale ise oma käitumisest aru annaks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 11.12.24, 15:24
Tiktokist, tapeedist ja Trumpist: kuidas luua turundusstrateegia 2025. aastaks
Reklaamiagentuuri La Ecwador tegevjuht Heily Aavik ja loovjuht Taavi Lehari võtavad Äripäeva raadio värskes saates luubi alla järgmise aasta turundusstrateegia ja eelarve koostamise ning annavad soovitusi, kuidas kitsamal ajal targalt toimetada.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele