Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ei pääse Pärnusse!

    Pärnu randFoto: Julia-Maria Linna

    Pärnus on kõik hästi, aga sinna on pööraselt raske pääseda, kirjutab Estonia Spa Hotelsi juhataja Andrus Aljas.

    Pärnu on olulisuselt teine turismisihtkoht Eestis. Linn ja maakond on viimased aastakümned teadlikult ja järjekindlalt üles ehitanud oma turismitaristut, kohti, mida vaadata ja kus olla. Tütrele Lottemaa, pojale Audru ringrada, emale rannapromenaad ja isale golfirada. Koos saavad pered olla uuendatud ja uutes spaades, juurde on tekkinud 600 voodikohta ja loendamatul arvul söögikohti. Ettevõtjad on Pärnu turismiobjektidesse viimase kahe aasta jooksul investeerinud 60 miljonit eurot.
    Kõik on justkui hästi, kuid on üks aga. Pärnule ei pääse ligi. Laevaga justkui saaks, aga ei ole mõistlikke kohti, kust tulla, rongiga sõidad pool päeva, kuna Lelle–Pärnu lõik on amortiseerunud, ning autoga navigeerid 80 km tunnis suurte veokite vahel ülekoormatud ja kehvas seisus Via Baltical. Ainus kiire ja tõhus lahendus välisturistile oleks lennuühendus, kuid kahetsusväärsel kombel liigub ringi plaan Pärnu lennujaamas üldse tuled kustu lasta.
    Rail Balticu pantvang
    Võiks öelda, et riik on oma investeeringutes ettevõtetega võrreldes maha jäänud, mõni teravam ütleks, et riik on oma ülesanded Pärnu ees täitmata jätnud. Narva trassi on pidevalt uuendatud, Tartu maantee on muudetud Koseni neljarealiseks ning Kose-Mäo ehitus algab peagi. Riik on investeerinud Narva linna ning Tartu lennujaam on korda tehtud, mis omakorda on toonud linna konverentsi- ja Soome turisti. Pärnul pole neis võrdlustes midagi vastu panna.
    Jah, meile kõneldakse Rail Balticust. Vägisi tahetakse meid teha Rail Balticu pantvangiks. Rail Baltic võib olla lahendus, kuid praegu on see lahendus vaid paberil, tegelikkuses võib see realiseeruda ja Pärnu turismi turgutada alles kaheksa-kümne aasta pärast, mil Pärnu peatuses kiirrongilt esimesed turistid maha astuvad. Kümme aastat on väga pikk aeg, pealegi ei lahenda raudtee kõiki probleeme, kuna sellega liigub vaid osa turistidest.
    Vaja on jõukamat kundet
    Pärnul on probleem juba praegu: Soome kliendivoo kahanemine. Pärnu vajab uut ja jõukamat klienti ning tema bussi ega rongiga ei tule. Temale jäävad ka Tallinna ja Riia lennujaamad kaugeks, tema tahab tulla otse ja lennukiga. Lisaks võimaldaks lennuühendus Pärnus hooajalisust vähenda, s.o tuua siia madalhooajaks konverentsituristi.
    Pärnus on lennujaam pea juba sajand olemas olnud. Pärnu ei kõnele uue ehitamisest, vaid maandumisraja uuendamisest ja terminali kaasajastamisest. Jutt on 1800 meetri kordategemisest. Kui seni prognoositi projekti maksumuseks 25–30 miljonit eurot, siis rootslaste värske analüüsi järgi saab hakkama ka 13 miljoni euroga. Prognoosides reisijate arvuks tagasihoidlikud 48 000, saame investeeringu tasuvusajaks neli aastat.
    Seega tegemist ei ole nn sotsiaalabi ettevõtmisega, vaid iseteeniva ja täiendavat väärtust loova projektiga, mis hoiab elus ja elavdab kogu piirkonda, luues muu hulgas juurde 180 töökohta. See on projekt, mille nimel seisavad ja on valmis võitlusse minema mitte ainult üksikud spaade juhid, vaid kogu Pärnu linn, maakond, terve Eesti turismisektor, mis annab ligi kuuendiku riigi sisemajanduse kogurikkusest.   
    Pärnul on Eesti riigi turismi arengule suunatud eesmärkide täitmisel mängida suur roll, aga seda ei ole võimalik täita, kui üks suur kliendisegment väheneb ning uusi asemele tulemas on vähe. Ning need vähesedki eelistavad tulla autoga, hinnates seetõttu mugavat ja turvalist maanteed, mida pakkuda ei ole. Pärnakad ootavad riigilt selget plaani, mida tehakse järgmise kaheksa aasta jooksul Pärnu ligipääsetavuse parandamiseks.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Swedbank: tallinlasele on korteri taskukohasus kukkunud 2009. aasta tasemele
Inimeste kindlustunne on langenud veel tugevemalt kui ettevõtete oma: korteri ostmine on pealinnas sama taskukohane kui oli aastal 2009 ning oma rahalist olukorda peetakse sama heaks kui aastal 1993, märkis Swedbanki ökonomist Marianna Rõbinskaja.
Inimeste kindlustunne on langenud veel tugevemalt kui ettevõtete oma: korteri ostmine on pealinnas sama taskukohane kui oli aastal 2009 ning oma rahalist olukorda peetakse sama heaks kui aastal 1993, märkis Swedbanki ökonomist Marianna Rõbinskaja.
Kriisi ajal teevad isegi erinevad arvutused ärevaks
Ehkki rahvaelektri hinnas erinevatele tulemustele jõudmine oli ootuspärane, saadab praegune vaidlus selle üle ühiskonnale siiski vale signaali, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ehkki rahvaelektri hinnas erinevatele tulemustele jõudmine oli ootuspärane, saadab praegune vaidlus selle üle ühiskonnale siiski vale signaali, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Carnivali tulemused jäid hinnangutest tunduvalt alla Carnivali aktsia kukkus 20%
Carnivali aktsia kukkus keskpäevasel kauplemisel 20% 7,33 dollarile, langedes peaaegu 30 aasta madalaimale tasemele.
Carnivali aktsia kukkus keskpäevasel kauplemisel 20% 7,33 dollarile, langedes peaaegu 30 aasta madalaimale tasemele.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Tippjuhtide koolitaja Jüri Ratasest: siin ei aita enam tantsusaated ka Hinnangud Eesti tuntud juhtidele
Tänaseks on Jüri Ratas ennast lõplikult maha mänginud ja ei aita need tantsusaated tõenäoliselt ka, rääkis professor ja koolitaja Mare Pork uues raadiosaates „Äripäeva juhtimiskool“.
Tänaseks on Jüri Ratas ennast lõplikult maha mänginud ja ei aita need tantsusaated tõenäoliselt ka, rääkis professor ja koolitaja Mare Pork uues raadiosaates „Äripäeva juhtimiskool“.
Raadiohitid: nurka surutud Putin ja ostusoovitused börsidelt
Venemaa püha võitlus kollektiivse Lääne vastu, võlgniku teekond kinnisvaramiljonäriks ja parimad ostuvõimalused börsidelt olid sel nädalal teemad, mis pälvisid Äripäeva raadio kuulajatelt enim tähelepanu.
Venemaa püha võitlus kollektiivse Lääne vastu, võlgniku teekond kinnisvaramiljonäriks ja parimad ostuvõimalused börsidelt olid sel nädalal teemad, mis pälvisid Äripäeva raadio kuulajatelt enim tähelepanu.
IKEA Baltikumi juht: Tallinna pood jääb Eesti ainsaks
IKEA Baltikumi juht Hanspeter Zurcheri sõnul on Eesti elanike huvi Tallinna IKEA vastu oodatust suurem, rohkem suuri kauplusi aga Eestisse plaanis ehitada ei ole.
IKEA Baltikumi juht Hanspeter Zurcheri sõnul on Eesti elanike huvi Tallinna IKEA vastu oodatust suurem, rohkem suuri kauplusi aga Eestisse plaanis ehitada ei ole.

Olulisemad lood

Elering: mõne teise LNG-laeva toomiseks tuleb terminal ümber ehitada
Alexela sooviks oma Paldiski kai äärde saada mõne teise LNG taasgaasistamislaeva, seda juhul kui soomlaste oma Inkoosse kolib. Süsteemihaldur Eleringi arust tuleks kogu Paldiski LNG-terminal siis ümber ehitada.
Alexela sooviks oma Paldiski kai äärde saada mõne teise LNG taasgaasistamislaeva, seda juhul kui soomlaste oma Inkoosse kolib. Süsteemihaldur Eleringi arust tuleks kogu Paldiski LNG-terminal siis ümber ehitada.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.