Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ei pääse Pärnusse!

    Pärnu randFoto: Julia-Maria Linna

    Pärnus on kõik hästi, aga sinna on pööraselt raske pääseda, kirjutab Estonia Spa Hotelsi juhataja Andrus Aljas.

    Pärnu on olulisuselt teine turismisihtkoht Eestis. Linn ja maakond on viimased aastakümned teadlikult ja järjekindlalt üles ehitanud oma turismitaristut, kohti, mida vaadata ja kus olla. Tütrele Lottemaa, pojale Audru ringrada, emale rannapromenaad ja isale golfirada. Koos saavad pered olla uuendatud ja uutes spaades, juurde on tekkinud 600 voodikohta ja loendamatul arvul söögikohti. Ettevõtjad on Pärnu turismiobjektidesse viimase kahe aasta jooksul investeerinud 60 miljonit eurot.
    Kõik on justkui hästi, kuid on üks aga. Pärnule ei pääse ligi. Laevaga justkui saaks, aga ei ole mõistlikke kohti, kust tulla, rongiga sõidad pool päeva, kuna Lelle–Pärnu lõik on amortiseerunud, ning autoga navigeerid 80 km tunnis suurte veokite vahel ülekoormatud ja kehvas seisus Via Baltical. Ainus kiire ja tõhus lahendus välisturistile oleks lennuühendus, kuid kahetsusväärsel kombel liigub ringi plaan Pärnu lennujaamas üldse tuled kustu lasta.
    Rail Balticu pantvang
    Võiks öelda, et riik on oma investeeringutes ettevõtetega võrreldes maha jäänud, mõni teravam ütleks, et riik on oma ülesanded Pärnu ees täitmata jätnud. Narva trassi on pidevalt uuendatud, Tartu maantee on muudetud Koseni neljarealiseks ning Kose-Mäo ehitus algab peagi. Riik on investeerinud Narva linna ning Tartu lennujaam on korda tehtud, mis omakorda on toonud linna konverentsi- ja Soome turisti. Pärnul pole neis võrdlustes midagi vastu panna.
    Jah, meile kõneldakse Rail Balticust. Vägisi tahetakse meid teha Rail Balticu pantvangiks. Rail Baltic võib olla lahendus, kuid praegu on see lahendus vaid paberil, tegelikkuses võib see realiseeruda ja Pärnu turismi turgutada alles kaheksa-kümne aasta pärast, mil Pärnu peatuses kiirrongilt esimesed turistid maha astuvad. Kümme aastat on väga pikk aeg, pealegi ei lahenda raudtee kõiki probleeme, kuna sellega liigub vaid osa turistidest.
    Vaja on jõukamat kundet
    Pärnul on probleem juba praegu: Soome kliendivoo kahanemine. Pärnu vajab uut ja jõukamat klienti ning tema bussi ega rongiga ei tule. Temale jäävad ka Tallinna ja Riia lennujaamad kaugeks, tema tahab tulla otse ja lennukiga. Lisaks võimaldaks lennuühendus Pärnus hooajalisust vähenda, s.o tuua siia madalhooajaks konverentsituristi.
    Pärnus on lennujaam pea juba sajand olemas olnud. Pärnu ei kõnele uue ehitamisest, vaid maandumisraja uuendamisest ja terminali kaasajastamisest. Jutt on 1800 meetri kordategemisest. Kui seni prognoositi projekti maksumuseks 25–30 miljonit eurot, siis rootslaste värske analüüsi järgi saab hakkama ka 13 miljoni euroga. Prognoosides reisijate arvuks tagasihoidlikud 48 000, saame investeeringu tasuvusajaks neli aastat.
    Seega tegemist ei ole nn sotsiaalabi ettevõtmisega, vaid iseteeniva ja täiendavat väärtust loova projektiga, mis hoiab elus ja elavdab kogu piirkonda, luues muu hulgas juurde 180 töökohta. See on projekt, mille nimel seisavad ja on valmis võitlusse minema mitte ainult üksikud spaade juhid, vaid kogu Pärnu linn, maakond, terve Eesti turismisektor, mis annab ligi kuuendiku riigi sisemajanduse kogurikkusest.   
    Pärnul on Eesti riigi turismi arengule suunatud eesmärkide täitmisel mängida suur roll, aga seda ei ole võimalik täita, kui üks suur kliendisegment väheneb ning uusi asemele tulemas on vähe. Ning need vähesedki eelistavad tulla autoga, hinnates seetõttu mugavat ja turvalist maanteed, mida pakkuda ei ole. Pärnakad ootavad riigilt selget plaani, mida tehakse järgmise kaheksa aasta jooksul Pärnu ligipääsetavuse parandamiseks.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.