Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sõidupäevik on vajalik abimees

    Kuna on vähetõenäoline, et firmaautod lähiajal ära kaovad, on nende kasutamist vaja reguleerida ning siin ei ole sõidupäevikust paremat lahendust leiutatud, leiab i45 OÜ arendusjuht Peeter Parelo.

    Äripäeva juhtkirja lugedes jäi mulje, et autor soovitas unustada „firmaauto“ kui sellise, sest tänapäeval on võimatu vahet teha, millal ja kuidas tehakse tööd ja millal on tegemist isiklike sõitude ja tegemistega. Sisuliselt oleks selleks kaks võimalust – kas loobuda firmaautodest täielikult ja ajada kõiki asju eraautodega või lubada firmaautodega ka erasõite teha niipalju kui hing ihkab.
    Natuke jäi mulje, et soovitatakse seda teist varianti, sest „kõigil ju nagunii on ametiauto ja siis ju kõik saavad sama palju“. Aga võta näpust, ei ole kõigil firmaautot. Tegelikult väga vähestel on.
    Keskmisele eestlasele seostub sõidupäevik nõukogudeaegse igandiga, mida arenenud läänelikes ühiskondades enam ammu ei kasutata. Tegelikult kasutatakse sõidupäevikut kõikjal maailmas, kuna see on ainus reaalne võimalus arvet pidada ja eristada, millised autoga tehtud sõidud on eratarbeks ja millised on töösõidud.
    Lisaks tasub meeles pidada, et sõidupäevik ei ole ainult maksuameti jaoks, vaid on kasulik abimees ka ettevõtjate jaoks, et teada ning kontrollida, milleks neile kuuluvaid autosid tegelikult kasutatakse ja kui palju see neile maksma läheb.
    Enamikes riikides on sõiduauto ja tarbeauto erinevus väga konkreetselt määratletud. Tarbeautod peaksid olema maksuvabad või väga väiksese maksuga.
    Ametiauto on palgalisa
    Sõiduauto ametiautona peaks olema auto kasutaja palgalisa, mille pealt arvestatav maks läheks isiku maksuarvestusse mingi normaalse ajavahemiku jooksul. Näiteks, kui ostad 100 000 maksva ametiauto, siis see tähendaks statistiliselt 20 000 suuremat aastapalka, mille pealt auto kasutaja maksaks ära tulumaksu.
    Ametiautot kasutatakse loomulikult ka töösõitudeks ning seega peaks saama tegelike töösõitude kulu maksudest maha arvata ja selleks ei ole paremat võimalust kui sõidupäevik. Maks väheneks protsentuaalselt vastavalt sellele, kui palju autot maksustamisperioodil ametisõitudeks kasutatakse.
    Võrdsuse huvides peaks olema võimalus kompenseerida maksuvabalt isikliku auto ärisõitudeks kasutamist ja ka selleks on ikkagi parim meetod kilomeetri hind vastavalt sõidupäevikule. Kui suur on see kilomeetri hind täpselt, on juba kokkuleppe küsimus.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Elektriautotootja rahamure pani suured aktsiapakid liikuma
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.