• OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • 23.05.18, 06:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hea on olla hea

Vastutustundlikel ettevõtetel on truumad kliendid, kirjutab La Ecwadori juht Heily Aavik.
Heily Aavik
  • Heily Aavik
  • Foto: Erakogu
Nooremat generatsiooni kõnetab teadlikkus, avatus ja vastutustundlikkus. Nn lumehelbekeste põlvkond mõjutab oma väärtushinnangute kaudu otseselt turundajate plaane. Ainult imagoreklaami või allahindluskampaaniaga enam edu ei saavuta.
Ettevõtte sotsiaalse vastutustunde uuringud (Cone/Echo CSR Research, 2012) näitavad, et 94% inimestest valib samaväärse hinna ja kvaliteediga brändidest selle, mis seostub mõne hea või õilsa eesmärgiga.
 

Artikkel jätkub pärast reklaami

Olla vastutustundlik tähendab ettevõttele ajakulu ja võtab ära osa kasumist, ometi peavad  edukad ülemaailmsed suurettevõtted seda tähtsaks. Põhjus on lihtne: see, kas ollakse eetilised või mitte, mõjutab oluliselt kliendi lojaalsust ja seeläbi ettevõtte rahakotti.
Väärtushinnangud annavad brändile identiteedi ja eristavad teda konkurentidest. Kui need väärtused kattuvad tarbija omaga, on kliendisuhet keerukas lõhkuda. Kiire kasumijahi asemel on rõhuasetus nihkunud ühiskondliku vastutustunde suunas ja omale targa kliendi koolitamisele.
Kui ettevõte tarbijale midagi lubab, siis tuleb seda ka teha. Tänapäeva maailmas muutub kiiresti nähtavaks ka see, mis toimub eesriide taga. Nähtavaks saab nii oma kogukonna toetamine kui ka keskkonna saastamine. Brändi visuaalne ja sisuline kuvand peavad kattuma, vastasel korral riskitakse mainekahjuga. Ausus, ka võimalike riskide kommunikeerimine, tekitab kindlustunnet ja sümpaatiat. See ei too alati kiiret kasu, aga pikemas perspektiivis võidab turundus, mis lähtub muutuva maailma väärtushinnangutest.
Vastutustundlik turundus suurendab brändi väärtust ja mainet; klient on ettevõttega väärtuste põhiselt seotud, seetõttu lojaalsem; töötajad on ettevõttega paremini suhestatud; ettevõtte tegevus on tulemuslikum; riskid vähenevad ja ettevõte on edukas. Seega: hea olla on hea!

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 13 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele