Vano Allsalu investeerimisnõu: millist kunsti osta ja miks?
Investeeringud kunsti on edukad siis, kui ostja saab usaldada ka enda nägemisoskust, sisetunnet ja maitset, mida tuleb pidevalt arendada, kirjutab maalikunstnik, Eesti Kunstnike Liidu asepresident Vano Allsalu Äripäeva essees.
Kas kaua otsitud ja arutatud uus Eesti Nokia on Eesti kunst? Paistab küll niimoodi, et meil kosub juba teist-kolmandat aastat kunstibuum, mis tugineb viimaks ka Maarjamaal jõulisemalt juurdunud arusaamale, et kunsti investeeritud raha saab üksnes kasvada (kui see on targasti paigutatud). Siin ja praegu kasvatab rahva kunstihuvi muidugi ka inflatsioon – nagu kevadpäike, mis sulatab hangest välja nii lumikellukesed kui sügisel koristamata jäänud lehed.
Kultuuri ja selle toetamise soodustamises tahaks poliitikutelt näha päris tegusid, päris otsuseid ja päris tulemusi, kirjutab Eesti Rahvuskultuuri Fondi tegevjuht Jüri Leiten.
Kunsti ei maksa käsitleda pelgalt investeerimise tööriistana, kuid alles läbimurret otsivate autorite loomingu soetamine võib osutuda heaks rahapaigutuseks, kinnitab vastavatud galerii Tütar asutaja ja tegevjuht Mailis Timmi.
Keerulise aja kiuste on ainuüksi Tallinna tekkinud mitu põnevat galeriid, kõigil oma nägu ja tegu. Nii head aega pole galeristide sõnul olnud kaua – kallihinnalisi töid ostetakse julgelt ja silmagi pilgutamata.
Eesti energiasüsteem seisab teelahkmel, kus ühelt poolt on surve vähendada kasvuhoonegaaside emissioone ning teisalt tagada varustuskindlus ja konkurentsivõime rahvusvahelisel turul. Taastuvenergia areng on vältimatu samm, kuid seda saadab küsimus: kas meie sõltuvus välismaistest tehnoloogiatest ei suurene veelgi? Paneelid, inverterid ja akud vajavad materjale ning tootmisvõimsusi, mida Euroopas napib. Samas pakub taastuvenergia mitmeid strateegilisi eeliseid.