Milleks Hondale kolm summutitoru?

Uuel Honda Civic Type R sportmudelil kolm summutitoru.  Foto: Honda
Andres Haabu • 21. juuni 2017 kell 16:15

Kolme summutitoruga auto on haruldus, millede esindaja on näiteks eksootiline Lexus LFA, kirjutab Autoweek.

Honda Civic Type R  

Ometigi on uuel Honda Civic Type R sportmudelil kolm summutitoru. Teistest pisem keskmine toru ei ole põhjendatud ka esteetilisest vaatevinklist nähtuna, aga ometigi on ta vajalik, et masin vajadusel sportautolikult uriseks.

Tagasillast möödudes jaguneb väljalase kolmeks eraldi toruks. Kaks välimist toru viivad suurte summutiteni, aga keskmine toru hoopis resonaatorini. Selline lahendus annab juurde võimaluse väljalaske valjususe reguleerimiseks. Auto saab olla lärmakas ja samas maanteel sõites hoopis vaikne. Autoväljaanne Road & Track rääkis Honda tooteplaneerija Rob Keoughiga, kes asja selgitas.

"Tavaliselt on sportlike väljalaskesüsteemidele iseloomulik tülikas omadus, et jõudes maanteekiirusteni, hakkab juhti häirima pidev väljalaskest lähtuv kõmin või mürin."

Sõites Hondaga madalal kiirusel täisgaasiga, liigub osa heitgaase otse läbi vähem piirava resonaatori ja teeb auto meelierutavalt valjuks. Samas maanteel kihutades jõuab resonaatoris liikuv heitgaas sageduseni, mis enam resonaatorisse uut õhku ei luba. Viimane tekitab lausa vastusurve, suunates gaasid hoopis suurematesse ja vaiksematesse summutitesse.

Pole vaja mingeid trikke - elektroonikat või klappe väljalaskes. Lihtsalt hea inseneritöö, mida oskab hinnata nii juht kui ilmselt ka jalakäija.

Hetkel kuum