McLaren Senna  Foto: Mclaren
Andres Haabu • 13. detsember 2017
Jaga lugu:

F1 kultusliku piloodi Ayrton Senna järgi nime saanud sõidukil on, mida tõestada. Enne, kui lasta end hinnal oimetuks lüüa, võib teadmiseks võtta, et kui teile McLareni Wokingi vabrikust kõnet tulnud pole, ei saa isegi 750 000 naelsterlingi olemasolul sellest autost unistada, kirjutab autoveeb The Drive.

Põhinedes osaliselt 720Sil, on McLaren Sennat kirjeldatud kui ettevõtte tänavakõlbulikest sõidukitest kõige jäigema monokokk-kerega, olles samas oma 1198 kilogrammiga neist üks kergemaid.

Neljaliitrine kuivkarteriga M840TR V-8 mootor annab kahe turbo toel välja 789 hobujõudu ja koos kerge šassiiga on kaalu ja mootorivõimsuse suhe 598 hobujõudu tonni kohta - vaid üks hobujõud vähem kui hübriidajamiga Ferrari LaFerraril.

Meeletut jõudu ja väikest kaalu hoiab asfaldil hüdrauliline vedrustus ja suurejoonelise väljanägemisega aktiivne aerodünaamika. Kahest elemendist koosnev ja kõrgele taeva poole sirutuv antitiib, topeltdifuusor ja tohutu eesmine splitter hoiavad auto teel sõltumata sellest, mida juht masina elektrilis-hüdraulilise rooliga korda saadab.

Salongi kaunistab kas Alcantara või nahk ja sinna pääseb läbi omalaadsete tõusvate ja pöörduvate süsinikkiust uste. Pakiruumiks on panipaik kõrvalistuja selja taga ja sinna peaks mahtuma kiivripaar ühes tulekindlate sõiduülikondadega. Roolilt nuppe ei leia, on vaid labad, millega auto seitset käiku vahetada.

McLaren teatab, et auto eritab ka madalsagedusega heli, mis jõuab kabiini läbi mootoripatjade ja muudab sõitjateruumi helikookoniks.

Pidama saab masina süsinikkeraamiliste pidurite abil, mida McLaren nimetab kõige paremateks, mis sõiduautodel nähtud. Pirelli P Zero Trofeo R rehve kandvad veljed aga kinnituvad ringrajalt tuttava ainsa suure mutriga.

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt