• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 07.02.18, 15:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eakas kaunitar sünnib uuesti

Aastal 1955 plaanis Jaguar valmistada 100 D-Type kupeed, aga jõudis vaid autoni nr 75. Kõik see hakkab nüüd muutuma, kirjutab Autoexpress.
Eakas kaunitar sünnib uuesti
  • Foto: Jaguar Land Rover
Pärast 62 aasta pikkust ootust hakkab Jaguar nüüd oma lubadust täitma ja Jaguar Land Rover Classicu meeskond valmistab puuduolevad 25 eksemplari.
Ostjatel on võimalus valida 1955. aasta spetsifikatsioonile vastava lühikese esiosaga või 1956. aastast pärineva pika esiosaga kerevariandi vahel. Nagu ikka jätkuautode puhul, on hind erakordselt soolane, ulatudes julgesti üle miljoni euro.
Hoolimata oodatust väiksemaks jäänud tootmisarvust saavutas D-Type suurt edu autospordis, võites legendaarse Le Mansi 24 tunni võidusõidu lausa kolm korda järjest, tehes seda aastatel 1955. kuni 1957.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Võidusõiduedu võib kanda kuuesilindrilise XK mootori, sünkroniseeritud käigukasti, ketaspidurite ja Dunlopi valmistatud kergsulamist velgede arvele. Viimaseid kasutati seepärast, et need olid traditsioonilistest kodaratega velgedest tugevamad. “Uued” D-Type'id vastavad täpselt originaalsele autodele,  mootori võimsus on sarnaselt originaaliga 250 hobujõudu ja potentsiaalne tippkiirus küündib, sõltuvalt valitud ülekandest, kuni 305 kilomeetrini tunnis. Ühe auto ehituseks kulub aga lausa 7000 väga hinnalist töötundi.
Kuigi praegu eksisteerib vaid üks “uus” prototüüp Jaguar D-Type, on paljud planeeritud sõidukid juba omaniku leidnud ja kui vaadata tagasi teise Jaguari jätkumudeli edule, on usutav, et ka ülejäänud leiavad omale peagi uued peremehe.
Uus Jaguar D-Type
15 fotot
  • Uus Jaguar D-Type
  • Foto: Jaguar Land Rover

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele