• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,64%39 731,42
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,64%39 731,42
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • 12.03.13, 16:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinn vajab teid, mitte golfiväljakuid

Kui ma mõtlen tulevikule, siis võiks Tallinn olla selline pealinn, kus autojuhid valivad kõige lühema tee tööle ja koju sõiduks, mitte kõige tervema tee, et autot mitte lõhkuda, kirjutab linnavolikogu Reformierakonna opositsioonifraktsiooni juht Õnne Pillak. 
Vastupidiselt valdkonda juhtivale keskerakondlasest abilinnapeale arvan ma, et Tallinna teede korda tegemine on võimalik – kui vaid tahet on. Teede parandamine hoiatavate teemärkide või kiviklibuga neid tõesti korda ei tee.
Selleks, et Tallinna sõiduteed muuta liiklejasõbralikuks, tuleb aukude lappimise asemel hakata teede asfaltkatet vahetama kogu sõidutee ulatuses ning see tegevus vajab lisaraha. Kui aga igal järgmisel aastal suunataks teede remondiks vähemalt 7 miljonit eurot ja teha teede investeeringute kava, millest eelarve koostamise ajal kinni peetaks, siis on tulemused peagi näha.
Linnavalitsus ütleks siinkohal, et raha ei ole. Päris nii see aga ei ole – Tallinnal on raha, aga iseküsimus on, kuidas seda kasutatakse. Kui üleöö suudetakse leida 55 miljonit eurot tasuta sõidu pakkumiseks, siis 3 miljonit eurot lisavahendeid teederemondiks ei tohiks olla linnavalitsusele ülejõu käiv ülesanne. Aga kui see tõesti osutub niivõrd keeruliseks ülesandeks, siis üks soovitus mul on. Likvideerige munitsipaalpolitsei ning suunake vabanevad vahendid teede korda tegemisse, aastas on see ümmarguselt 3 miljonit eurot.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mulle jäävad arusaamatuks Tallinna linnavalitsuse prioriteedid. Samal ajal, kui ei suudeta korda teha kohati juba kraatreid meenutavaid teeauke, on linn võtnud südameasjaks rajada Lasnamäele munitsipaalgolfiväljak. Ma ei usu, et golfivälja rajamine on see, mida pealinna maksumaksjad päriselt soovivad. 
Jääb arusaamatuks, kas tegu on praeguse linnavalitsuse järjekordse valimiskampaaniatrikiga või on tõesti eesmärgiks võetud rajada igasse linnaosasse (mitte ainult Lasnamäele) oma mugoväli ja seda sõiduteedele. Harrastajatele jätkub Tallinnas golfiauke piisavalt, igal ristmikul saab soovi korral palli mõnda tänavaauku veeretada.
Autor: Õnne Pillak, Alo Merilo

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele