• OMX Baltic0,15%300,46
  • OMX Riga0,00%892,99
  • OMX Tallinn0,54%2 079,92
  • OMX Vilnius0,42%1 207,56
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,3%8 796,71
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic0,15%300,46
  • OMX Riga0,00%892,99
  • OMX Tallinn0,54%2 079,92
  • OMX Vilnius0,42%1 207,56
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,3%8 796,71
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 13.09.14, 15:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turundust võib ka sisse osta

Turundusteenuse sisseotsmise korral palkab ettevõte enda jaoks tööle terve professionaalide meeskonna, kirjutab Agentuur La Ecwador tegevjuht Heily Aavik.
Ettevõtete lisandväärtuse tõstmiseks tasub ettevõtjatel pöörata rohkem rõhku oskuslikule turundamisele. Kuna selleski valdkonnas valitseb spetsialistide põud, võiks seejuures mõelda outsourcingu peale ehk osta turundusteenust väljastpoolt maja.
Eesti ettevõtete keskmine turunduseelarve on 60 000-150 000 eurot aastas, aga suuremalt jaolt on selle maht palju väiksem. Jagades summa kuude peale, jääb oma teenuse või toote turundamiseks suhteliselt minimaalne summa, mille edukas realiseerimine turundustegevustes nõuab väga häid teadmisi ning oskusi, et tegu oleks ikka investeeringu, mitte kuluga. Tingimata tuleb olla kursis pidevalt areneva, killustuva ja muutuva turuga.
Kvalifitseeritud turundusinimese keskmine netopalk on 1000-1500 eurot. Lisades maksud, teeb see aastaseks palgafondiks ca 30 000 eurot. Võrreldes nüüd turunduseelarvet ja turundustöötaja töötasu, jõuame küsimuse juurde, kas eraldi turundustöötaja palkamine on ikka ettevõte jaoks kuluefektiivne. Mida väiksemad on ettevõtte rahalised ressursid, seda olulisemaks see küsimus muutub.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Turundusteenuse sisseotsmise eeliseks on see, et ettevõte palkab enda jaoks tööle professionaalide meeskonna, kelle koolituskulusid ja motiveerimist ei pea kinni maksma. Samas on professionaalidel kogemused ja teadmised turul toimuvast oluliselt suuremad, kui keskmisel turundusinimesel.
Lisaks on outsourcingu puhul ettevõttel koostööpartner, kes suudab näha laiemat üldpilti ning kes teeb ettepanekuid, kuidas tõsta ettevõtte konkurentsivõimet ja kasumit.
Turundusteenuse outsourcingu puhul pannakse turundusstrateegia koos kliendiga paika vastavalt tema eesmärkidele ning olemasolevatele ressurssidele. Strateegia loomisele järgnevad taktikalised igakuised tegevused, mida saab kuu lõikes tulemustele põhinedes muuta. Müügitulemusi analüüsides on näha, kuhu on mõttekas ressursse suunata, eesmärkide täitmise üheks eelduseks on turundustegevuste õige jaotus.
Lõpptulemuse parimaks mõõdupuuks on ettevõtte paranenud konkurentsivõime ja suurenenud ärikasum.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele