Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saksa autogigantide tihe heitlus - kes jääb peale?

    Mercedes-Benzi tootmine Ungaris. Foto: Bloomberg

    Aasta alguses ennustati Saksa autotootjatele hiilgavat tulevikku ja investoritel soovitati neisse panustada. Aeg on teha vahekokkuvõte ning heita pilk tulevikku.

    Kõige enam võivad rõõmustada need, kes panustasid Daimleri aktsiatele. Mercedes-Benzi sõidukeid tootva firma aktsia hind on aasta algusest kerkinud neljandiku võrra. Teised gigandid Volkswagen ja BMW jäävad sellest pikalt maha. Nende aktsia hind on tõusnud vastavalt 9% ja 7%.
    Kui veel märtsis saavutasid kõigi kolme firma aktsiad sarnaselt oma tipu, siis sealt edasi kujunes erinev trend. Kõige sügavama kukkumise on teinud BMW ning Volkswageni aktsia on samuti stabiilselt allapoole tulnud. Vaid Daimleri graafik paistab aprillist-maist küllaltki stabiilne.
    Kõige enam on tõusnud Daimleri aktsiaFoto: Äripäev
    Sõda käib Hiina turul
    Põhjust polegi tarvis kaugelt otsida. Kui varakevadel rallisid aktsiad Euroopa Keskpanga võlakirjade ostuprogrammi toel, siis nüüd on pilgud suunatud firmade majandustulemustele ja nende kasvuperspektiividele.
    Viimastel kuudel käib autotootjate vahel tihe heitlus turuosa võitmise nimel Hiinas. Kes lööb kellelt üle luksusautode müügiliidri positsiooni ja kel õnnestub langeva nõudlusega keskkonnas vee peal püsida. Tundub, et selles heitluses võidutseb Daimler, kelle Mercedes-Benzi mudelite müük Hiinas on ainsana kasvanud. Volkswageni kontserni kuuluv Audi, kes on siiani Hiinas luksusautode turuliider, oli juba sunnitud esialgsed 2015. aasta müügieesmärgid nurka viskama. Ka BMW oli juba kevadel sunnitud tootmist vähendama ja allahindlusi tegema, et vältida müümata jäänud sõidukite arvu.
    Sõidukite müügi kasvatamine maailma suurimal turul polegi enam nii lihtne ülesanne, sest juunis langes sõidukite müük Hiinas esimest korda viimase kahe aasta jooksul. Audi müük Hiinas langes juunis 5,8%, BMW müük 0,1%. Mercedese müük aga hüppas 39%. Daimleri juhtkonna kinnitusel oli Mercedese hinnapoliitika lihtsalt parem kui teistel konkurentidel.
    Maailma suurima luksusautode tootja BMW teatel võib kahanev nõudlus Hiinas sundida ümber hindama 2015. aasta sõidukiüksuse kasumieesmärke. Firma finantsjuhi Friedrich Eichineri kinnitusel ollakse aga siiski kindlad Hiina turu pikaajalises kasvupotentsiaalis, kuna inimesed omavad seal küllaltki vähe autosid, kuigi infrasutuktuur on hästi välja arendatud.
    Tihe konkurents tehnoloogiavallas
    Hiljuti sai BMW endale uue tegevjuhi, kes seisab lisaks hinnasõjale Hiinas silmitsi võimaliku konkurentsiga tehnoloogiafirmade poolt. Teadaolevalt kaaluvad Apple ja Google juba mõnda aega, kas ja kuidas siseneda autotööstusesse.
    Tehnoloogiafirmade plaanidest on teadlikud ka teised autotootjad, kes püüavad seetõttu võimalikult kiiresti suuri samme astuda. Daimleri juhatuse liige Wolfgang Bernhard ütles mõni aeg tagasi kohalikule pressile, et firma hakkab juba sel aastal testima isejuhtivaid veokeid. Kui kõik sujub, peaks tootmine algama 2-3 aasta jooksul. Bernhardi sõnul olevat Apple juba püüdnud Daimleri töötajaid üle meelitada.
    Tehnoloogiafirmad ja autotootjad on lubanud, et isejuhitavate sõidukite tehnoloogia peaks olema valmis 2020. aastaks. Tuleb aga arvestada, et suured kulutused uuele tehnoloogiale nagu isesõitvad autod ja elektrimootor rõhuvad autofirmade majandustulemusi. Need sunnivad hoolega kärpima kulusid teistes osakondades ja kaotama töökohti.
    Suurimat tõusu prognoositakse Volkswagenile.Foto: Äripäev
    Majandustulemused erinevad
    Teises kvartalis suutis analüütikuid ainsana üllatada Daimler, mille kasum hüppas aastaga 54% uuele rekordkõrgusele. Selle taga oligi peamiselt müügiedu Hiinas, mis firma juhi Dieter Zetsche kinnitusel kestab. „Kavatseme konkurentide hädad enda kasuks tööle panna,“ märkis Zetsche pärast tulemuste avalikustamist. „See on algus ajastule, mitte ühele tipule.“
    Juhil võib seekord ka õigus olla, sest Morgan Stanley analüütikute kinnitusel ületasid Daimleri teise kvartali tulemused ka kõige kõrgemad ootused. Ning see edu võib kesta veel viis-kuus kvartalit.
    BMW tegevuskasum kukkus teises kvartalis aastaga 3%, kuna automüügi taastumine Euroopas ei suutnud korvata müügi aeglustumist Hiinas. Firma käive kasvas samal ajal viiendiku võrra.
    BMW teatel oli kasumilangus siiski vaid väike tagasilöök ning tänavu oodatakse jätkuvalt rekordilist käivet ja maksueelset kasumit. Rolls-Royce’i, Mini ja BMW mudeleid müüdi juba teises kvartalis rekordiline arv.
    Volkswageni poolaasta tulemused avalikustati vaid päev pärast seda, kui selgus, et Saksa firma võttis üle Toyota positsiooni maailma suurima autotootjana. Kuigi Volkswageni ärikasum kasvas teises kvartalis aastaga 5%, siis anti tulemustes selge sõnum nõudluse langusele firma võtmeturgudel.
    Ettevõtte tulemustest torkas silma rida potentsiaalseid probleeme – raevukas konkurents, intressimäärade ja valuutakursside volatiilsus ja tooraine hindade kõikumine.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Balticconnector läheb uuel nädalal taas tööle
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.