Mait Kraun • 4 oktoober 2015

Kolmandas kvartalis turulangust trotsinud aktsiad

Google'i aktsia on kolmandas kvartalis tõusnud ligi 20 protsenti.  Foto: EPA

Aktsiaturgude jaoks oli selle aasta kolmas kvartal halvim alates 2011. aastast. On aga ka aktsiaid, mis on sellel kvartalil näidanud head minekut, kirjutab CNN Money.

Paljudel investoritel on aktsiaturu koha pealt põhjendatud hirmud. Kardetakse, et 2009. aastal alanud pulliturg (tõusev turg) on läbi saanud ning aktsiad sisenevad karuturule (langev turg).

Turgude jaoks polnud kolmas kvartal sugugi positiivne. Sellegi poolest leidub ettevõtteid, mille aktsiad suutsid tõusta. S&P500 indeksist leiab vähemalt 10 protsenti kallinenud ettevõtteid rohkem kui 30.

Tugevate majandustulemustega ettevõtted

Üks tugevamaid ettevõtteid oli kiirtoidukett Chipotle, mille aktsia tõusis kvartaliga ligi 20 protsenti. Kallinemisele aitasid kaasa teise kvartali tugevad majandustulemused.

Hästi läks ka Google’il, mis kallines kvartaliga samuti ligi 20 protsenti, vaatamata sellele, et rivaalide – näiteks Apple’i ja Yahoo – aktsiad odavnesid. Google’i aktsia näitas ka Facebookist paremat minekut.

Google’i teise kvartali tulemused olid tugevad – see kummutas jutte, et ettevõtte parimad päevad on läbi saamas. Kasumid ületasid suurelt analüütikute ootusi, ettevõtte kasvu juhtisid YouTube ja mobiilireklaamid.

Investoritele meeldis ka see, et Google lõi uue emaettevõtte – Alphabeti. See on uus organisatsiooniline struktuur, mis peaks tegema ettevõtte toimimise selgemaks ja lihtsamaks.

Ka Amazon suutis turulangust trotsida ja kolmandas kvartalis kallines ettevõtte aktsia peaaegu 20 protsenti. Amazoni majandustulemused on ületanud analüütikute ootusi.

Juulis toimunud Amazoni niinimetatud Prime Day sündmus oli edukas. Selle käigus tehti suuri soodustusi pikemaajalisetele tellijatele.

On huvitav märkida, et Chipotle’il, Amazonil ja Google’il läks vaatamata suhteliselt kõrgetele aktsiahindadele ja turuväärtusele hästi.

Amazoni ühe aktsia väärtus on umbes 530 dollarit ja Google’il 630 dollarit. Chipotle’i aktsia maksab aga 725 dollarit.

Nende aktsiate tõus viitab asjaolule, et investorid on vaatamata turgude langusele valmis ostma kvaliteetseid aktsiaid.

Kõige suuremad võitjad on see kvartal olnud aga ettevõtted, kes on teatanud, et nad omandatakse mõne teise firma poolt. Näiteks võib tuua kommunaalettevõtted Teco ja AGL Resources, Cablevisioni ja kindlustusfirma Chubb.

Teised hea tootlusega ettevõtted

Väga hästi läks näiteks arvutimänge tootval Activision Blizzardil, mille aktsia tõusis kvartaliga enam kui 25 protsenti. Üks paremini müüvaid mänge on „Destiny: The Taken King“.

Best Buy on aga tõestamas, et ette võetud suunamuutused on toimimas. Elektroonika müügiga tegeleva firma sai kasu Samsungi ja Apple’i uute toodete müügist. Aktsia on tõusnud kvartaliga 13 protsenti.

Tundub, et turgude volatiilsus pole jõudnud ka spordirõivaste sektorisse. Nii Nike kui ka väiksem rivaal Under Armour näitasid teises kvartalis häid majandustulemusi ja mõlema aktsiad tõusid kolme kuuga üle 15 protsendi.

Madalad naftahinnad aitasid tõusta ka mitmetel reisimisega seotud ettevõtetel. Nii kallinesid Southwest Airlines ja Royal Caribbean Cruises kumbki vähemalt 10 protsenti.

Tubakatootjad Reynolds American ja Altria olid kolmandas kvartalis samuti võitjate seas. Stabiilne käibekasv, tulus e-sigarettide äri ja kõrged dividendid meelitasid konservatiivsemaid investoreid.

Seega – isegi kui aktsiaturud langevad, on õigeid aktsiaid valides võimalik raha teenida.

 

 

Hetkel kuum