Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Volkswagenil hea võimalus saada Teslast paremaks

    VolkswagenFoto: epa

    Volkswagen elaks skandaali edukalt üle tulevikku vaadates ning suuremaid riske võttes, kirjutab Bloombergi ajakirjanik Tom Randall.

    Esiteks selgus, et Volkswagen on müünud kokku 11 miljonit diiselautot, millel oli heitgaaside hulga võltsimiseks paigaldatud spetsiaalne tarkvara. Nüüd selgub, et sellele on lisandunud veel 800 000 autot, mille heitgaaside näit pole õige. Heitgaasid on teema, mida riikide juhid sellel kuul Pariisis toimuvatel kliimakõnelustel kindlasti päevakorda tõusevad.
    Raske on ette kujutada, milline skandaal oleks autotootjale suuremat kahju teinud. Volkswagen on oma modernse brändi üles ehitanud efektiivsusele, inseneerikale ja soojadele tunnetele. Pettus, reostus ja kopsuvähk: need ei ole sugugi märksõnad, mis inspireeriksid soojasid ja pehmeid tundeid.
    Volkswagen suudaks edestada Teslat
    Alates skandaali vallandumisest on Volkswagen kaotanud peaaegu poole oma turuväärtusest ning autode hinnad kukuvad. Selleks, et august välja tulla ja võita tagasi uuema põlvkonna usaldus, peab Volkswagen ette võtme kolm tegevust:
    Saama puhtaks. Kui probleeme on veel, peab Volkswagen need üles leidma ja kiiresti avalikustama. Pikaajaline ja aeglane „immitsemine“ on hullem kui suur ülestunnistus.
    Probleemid tuleb parandada. Kliendid, kes ostsid omale Volkswageni, arvasid, et auto on energiline, kütusesäästlik ja keskkonnasõbralik. Autod tuleb just selliseks muuta või inimestele raha tagasi maksta.
    Tesla edestamine. Samal ajal kui Volkswageni insenerid lõid heitgaaside varjamiseks tarkvara, ehitas Tesla akudel töötavat tulevikuautot. Heitgaasid võib ära unustada – elektriautodel pole isegi summutitorusid. Teslal on teiste autotootjate ees tohutu edumaa, aga tegemist on siiski Volkswageniga. Maailma suurim autotootja suudaks Teslat hea tahtmise juures edestada.
    Mõni nädal tagasi andis Volkswagen välja pressiteate, milles lubas skandaali valguses muuta efektiivsuse kõrgemaks prioriteediks. Ettevõtte sõnul pööratakse tähelepanu rohkem elektri- ja hübriidautodele. Tegemist on aga pikaajalise plaaniga, mis hõlmab endas populaarsete autode elektriliseks muutmist ning järgmise põlvkonna Phaetoni loomist, mis võiks Teslale konkurentsi pakkuda.
    Suured autotootjad pole elektriautodele täispanuseid teinud
    See on jätkuvalt Tesla tagaajamine. Peaaegu kõik autotootjad teevad seda (võib-olla varsti ka Google ja Apple). Sellest lihtsalt ei piisa.
    Seni pole ükski suurim autotootja täispanust elektriautodele teinud. BMW-d on viimasel aastal Teslaga palju võrreldud, kuid olgem reaalsed: BMW i8 hübriid on inseneerika kunstiteos, kuid elektriline pool on sisuliselt kasutu. Auto elektriline sõiduulatus on vaid 20 miili. Teslast tunduvalt odavama i3 mudeli sõiduulatus on ühe laadimise kohta 80 miili – vähem kui Nissan Leafil.
    Tervel turul pole lihtsalt ühtegi elektriautot, mis suudaks Teslale konkurentsi pakkuda. Tesla sõidab ühe laadimisega ligi 300 miili, kiirendab 60 miilini tunnis 2,8 sekundiga ja omab autotööstuse parimat „autopiloodi“ süsteemi, mis täieneb pidevalt. Taskukohasem auto tuleb turule 2017. aastal (oodatav hind ca 28 000 eurot).
    Volkswagenil mitu eelist
    Volkswagenil on potentsiaali saada Teslast paremaks (või vähemalt tõsiseltvõetavaks rivaaliks). Selleks peab ettevõtte konkreetselt asja kallale asuma. Volkswagenil on kaks suurt eelist: suurus ja raha. Tesla kulutab sellel aastal äri ehitamiseks umbes 1,7 miljardit dollarit. Volkswageni standardite järgi on see väike summa, mida maksta. Autotootja kulutas eelmisel aastal ainuüksi uuringutele ja arendusele kaheksakordse summa. Praegu on Volkswagenil 30 miljardit dollarit vaba raha.
    Tesla suurim probleem on tootmisvõimsuse suurendamine. Ettevõtte Model X mudelil on järjekord, mis ulatub järgmise aasta teisse poolde. Akude äri tooted on broneeritud kuni 2017. aastani. Taskukohasema Model 3 abiga loodab Tesla tegevjuht Elon Musk kasvatada autode müüki 2020. aastaks 500 000-ni. Praegu müüb ettevõte umbes 50 000 autot aastas. Paljud analüütikute arvates on seda väga raske saavutada. Volkswagen müüb aga juba praegu 10 miljonit autot aastas – seega pole suurus mingi probleem.
    Volkswageni turuväärtus on kukkunud 58 miljardi dollarini ning ettevaatav kasumi ja hinna suhe on 7,5. Alles kiiret kasvu alustava kahjumis Tesla turuväärtus on aga juba 30 miljardit. Tesla on teeninud investorite ja klientide poolehoiu, sest ettevõte teeb kõik, et tulevikuautod ilmuksid tänavatele varem.
    Mitte ükski suur autotootja pole sama teinud, vaatamata sellele, et järgmistel aastatel tuleb turule mitmeid uusi elektriautosid. Kui Volkswagen väga tahaks, siis suudaks nad olla esimesed, kes müüvad 28 000 euroga elektriautot, mille sõiduulatus on 300 miili. Ainuke viis, kuidas minevikust lahti saada, on pühenduda tulevikule.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA ehitusbuumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.