2015. aastal oli kahjum 2 miljardit dollarit ja selle aasta teise kvartali seisuga oli Uber kaotanud kogu ettevõtte ajaloo jooksul 4 miljardit dollarit. Sellest 2 miljardit kaotas Uber väidetavalt Hiinas, sest ettevõte ei suutnud sealsel turul läbi lüüa. Suve lõpus otsustati turust üldse loobuda.
Esimese poolaasta kahjum tuli siis, kui väideti, et USAs on Uberi seis paranemas. Ettevõte lubas esimeseks kvartaliks kasumis olla, mida suudeti USAs ka teha, aga hiljem on kahjumid muutunud hoopis suuremaks.
„On raske leida näidet minevikust, kus ettevõte oleks nõnda palju raha kaotanud. Webva ja Kozmo.com, mis surid tehnoloogiamulli lõhkemise järel välja, kaotasid kahepeale kokku vaid miljard dollarit. Amazon.com on samuti kuulus selle poolest, et ettevõte suurendas oma turuväärtust ning kaotas samal ajal raha, aga ettevõtte suurim kaotus oli 1,4 miljardit dollarit (2000. aastal). Uber ületas selle numbri 2015. aastal ning teeb seda uuesti ka sellel aastal,“ kirjutas Bloomberg.
Kolmandas kvartalis kaotas Uber veel 800 miljonit dollarit, mis tähendab, et selle aasta esimese üheksa kuuga oli ettevõtte kahjum 2,2 miljardit dollarit. Hea uudis (ja ka halb uudis) on see, et ettevõtte käive samal ajal tõusis, vaatamata sellele, et Hiinast lahkuti. Peale selle teatas Uber, et esimese kuue kuu käive ulatus 3,76 miljardi dollarini ning Bloombergi andmetel peaks selle kalendriaasta käive olema 5,5 miljardit dollarit. Probleem on aga eelkõige selles, et selle aasta lõpuks on Uber põletanud tõenäoliselt 3 miljardit dollarit.
Sõidutasud kasvavad aeglaselt
Teine probleem on sõidurahade kogumaht, mida reisijad Uberi juhtidele maksavad ja mille kasv on märgatavalt aeglustunud. See oli kolmandas kvartalis 5,4 miljardit dollarit, mis on veidi suurem kui teises kvartalis (5 miljardit) ja tunduvalt suurem kui esimeses kvartalis (3,8 miljardit). Osaliselt võib kasvu aeglustumist seletada Hiinast lahkumisega.
Suurim probleem on aga see, et käibekasvule vaatamata on Uberi kahjum proportsionaalselt tõusnud. See võib anda märku, et ettevõte ei suuda oma finantsseisu kontrollida. Esimeses kvartalis kaotas ettevõte 580 miljonit dollarit ja teises juba 800 miljonit dollarit.
Isegi USAs – Uberi koduturul – jätkab ettevõte kahjumi teenimist. Tõsi, esimeses kvartalis suudeti ettevõte napilt plussi viia, aga teises kvartalis kaotati USA turul 100 miljonit dollarit. Kahjum suurenes tõenäoliselt ka kolmandas kvartalis, ütlesid asjaga kursis olevad inimesed. Uberi USA turu suurim konkurent – Lyft – on lubanud investoritele, et kvartaalne kahjum ei ületa 150 miljonit dollarit.