• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 31.01.17, 18:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uber ja Daimler lõid käed isesõitvate autode ehitamiseks

Sõidujagamisteenust pakkuv Uber on astunud sammukese lähemale unistusele luua oma transpordivõrk isesõitvatest autodest, mis täna sõlmitud kokkuleppe kohaselt peaksid valmima Saksa ühe suurema autotootja tehastes.
Uber
  • Uber
  • Foto: epa
Uberi ja Daimleri kokkulepe tähendab, et esimest korda valmistab suur autotootja oma isesõitvad autod ilma Uberi osaluseta spetsiaalselt sõidujagamisfirma transpordivõrgu jaoks. Tegemist ei ole eksklusiivse kokkuleppega ja Daimlerile jääb samal ajal õigus toota autosid ka Uberi konkurentidele, Uber tohib aga samal ajal oma nn avatud platvormile võtta ka teiste autotootjate sõidukeid.
„Sellised autotootjad nagu Daimler on meie strateegia elluviimiseks hädavajalikud, sest Uberil endal pole autode valmistamise kogemust – ja autode valmistamine on tõeliselt raske,“ ütles pressiteates Uberi tegevjuht Travis Kalanick, vahendab New York Times. „Saame kombineerida Uberi ülemaailmse sõidujagamisvõrgu ning Daimleri-suguste autotootjate maailmatasemel sõidukid, et Uberi kliendid saaksid linnasõidul nautida kvaliteetset teenust.“
„Daimler kui omaaegne autode leiutaja seab tulevikus sihiks ka juhita autode turuliidri positsiooni,“ kommenteeris Daimleri tegevjuht Dieter Zetsche. „Selle nimel on meil hea võimalus Uberiga jõud ühendada.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

Daimleri isesõitvad autod peaksid mõlema ettevõtte kinnitusel Uberi võrku jõudma lähiaastatel.
Varem on Uber ka iseseisvalt ja muude autotootjatega kahasse arendanud isesõitvate autode prototüüpe näiteks Volvo XC-90 ja Ford Fusioni baasil. Lyft, Uberi suurim konkurent USAs, on tegemas samasugust koostööd General Motorsiga ning Google sõlmis möödunud aastal kokkuleppe Fiat Chrysleriga isesõitvate autode tootmiseks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele