Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Miks Taxify Soomest lahkus?

    Koos venna Markusega Taxifyd juhtiv Martin Villig ütleb põhjanaabrite turult lahkumise kohta, et sealne ärikeskkond oli suletud ja monopoliseeritud.

    Villigi sõnul olid Soomes suureks probleemiks piiratud taksolitsentsid. „Minu teada on Helsingis välja antud umbes 1200 litsentsi - näiteks Tallinnas on taksojuhte aga umbkaudu 3000,“ illustreeris Villig, lisades, et aastas annab linn välja umbes paarkümmend litsentsi ning nende järjekorrad on väga pikad. „Puudub avatud konkurents, uued tegijad lihtsalt ei saa turule tulla,“ möönis ta.
    Teiseks probleemiks on Villigi sõnul dispetšerite nappus. Enamikus Soome linnades on neid vaid üks, Helsingis kaks. „See tähendab, et sisuliselt on kaks kohta, kust inimesed saavad taksot tellida,“ lisas Villig.
    Samuti on tema sõnul Soomes taksofirmad üldiselt väga väiksed. Paaril firmal on paarkümmend masinat, kuid üldiselt on tegu ühe või kahe mehe firmadega. „Kuna firmad on nii väiksed, on dispetšerikeskustega mõistlike tingimuste väljarääkimine keeruline. Taksofirmad ise ehk oleksid koostööst huvitatud, kuid nad ei julge meiega liituda, sest kardavad, et dispetšerikeskus viskab nad süsteemist välja ja nad kaotavad suure osa tellimustest – dispetšerikeskused ei luba taksojuhtidel ühegi teise rakenduse ega teenusepakkujaga töötada,“ selgitas ta.

    Helsingis on tipptunni ajal tohutud taksojärjekorrad. Dispetšerile helistades ei öelda kunagi takso saabumisaega, vaid lihtsalt, et takso tuleb.

    Martin Villig,
    Taxify osanik ja juht
    Villig tõdes, et kui nad sisenesid pooleteise aasta eest Soome turule (kus ettevõtet nimetatakse Kauppalehti andmeil Viro Uber ehk Eesti Uber - toim.), oli olukord mõneti ehmatav. „Kuid start-up'ina olime lootusrikkad, et saab kokkuleppeid saavutada,“ avaldas ta.
    Helsingis jõuti ühe taksofirmaga kokkuleppele, üks dispetšer, kellega koostööd tehti, leiti ka Oulust. „Teatud koostööpartnerid leidsime, kuid vajalikku läbimurret saavutada ei õnnestunud,“ möönis Villig.
    Istuvad kaevikus
    Soome parlament tahab võtta vastu seadust, mis kaotab taksolitsentside andmise piirangud. „Oleme Soome transpordiministriga mitu korda kohtunud ning tema plaanis veel suvel, et seadus hakkaks 1. jaanuarist kehtima. Poliitilise kompromissi tulemusel liikus kuupäev aga edasi 2018. aasta juulisse,“ möönis Villig.
    Tema sõnul oli algul plaanis seadusesse lisada ka sõidujagamise seadustamine, kuid see jäi siiski välja. „Ilmselt oli taksofirmade jõud nii suur, et ei suudetud kompromissini jõuda,“ arvas Villig.
    Ka Uber proovib Soomes sõidujagamisteenust pakkuda. Villigu sõnul on aga politsei teinud Uberi juhtidele trahve, millest osa on juba ka kohtus vaidlustatud.
    22-24eurot on keskmise taksosõidu hind Helsingis.
    Kui seadus oleks Soomes jõustunud nii, nagu plaaniti, tegutseks Taxify kindlasti Soomes edasi, rõhutab Villig. „Tegutsemisruumi on kõvasti – taksohinnad on Eesti omadest neli korda kõrgemad. Kui Tallinnas on keskmine taksosõit kuus eurot, siis Helsingis 22-24,“ kommenteeris ta.
    Soome riik on taksodele kehtestanud maksimumtariifi ning Villigi sõnul peavad kõik juhid sellest kinni. „Helsingis on tipptunni ajal tohutud taksojärjekorrad. Dispetšerile helistades ei öelda kunagi takso saabumisaega, vaid lihtsalt, et takso tuleb. Turul on kõvasti arenguruumi," märkis Villig. "Seda on öelnud ka Tallink ja Tulika, et kui Soome turg avaneks, on ka nemad huvitatud sinna minemisest."
    Jalust ei raba
    Villigi sõnul ei löö Soomes tegevuse peatamine Taxifyd valusalt. „Üle-eelmine aasta võis Soome turg olla meie käibest umbes 5-7%. Möödunud aastal käive aga kasvas oluliselt - detsembri käive oli viis korda suurem kui jaanuaris,“ avaldas Villig.
    Taxify tegutseb maailma 23 linnas. „Mõnel pool on kõik veel suhteliselt algusjärgus, käib aktiivne laienemine," nentis Villig. Tänavu on sihikul juba uued sihtkohad, millised, seda Villig veel ei avalda.
  • Hetkel kuum
Noored küsivad palka nii, et maa must? Väga hea!
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.