• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,14%6 196,26
  • DOW 300,21%44 187,47
  • Nasdaq −0,32%20 304,65
  • FTSE 100−0,05%8 756,25
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,14%6 196,26
  • DOW 300,21%44 187,47
  • Nasdaq −0,32%20 304,65
  • FTSE 100−0,05%8 756,25
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • 21.05.18, 16:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Analüütik: Tesla aktsia tõuseb 500 dollarini

Kartus, et Tesla ei suuda Model 3-ga kasumit teenida, on ülepaisutatud, teatas investeerimisfirma Berenberg.
Tesla Model.
  • Tesla Model.
  • Foto: Brian Williams/SpiedBilde/Bloomberg
Ettevõte tõstis Tesla hinnasihti ja prognoosib, et elektriautode tootja suudab saavutada Model 3 puhul 25protsendilise kasumi brutomarginaali. Berenberg soovitab investoritel aktsiat osta.
„Model 3 kasumimarginaal valmistab turgudele positiivse üllatuse,“ ütles analüütik Alexander Haissl klientidele saadetud kirjas. „Väga levinud on eeldus, et Model 3 marginaalid saab tuletada Model S/X omadest. See on vale. Kapitali ja materjali kasutamine on järjest efektiivsem ning see peaks võimaldama Teslal saavutada vähemalt 25protsendilise marginaali terve tootetsükli vältel.“
Berenbergi analüütik tõstis Tesla hinnasihti 470 dollarilt 500 dollarini. See tähendaks, et reedese sulgumishinnaga võrreldes tõuseks Tesla aktsia 81 protsenti. Täna on Tesla aktsia kallinenud eelturul 2 protsenti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Haissl ütles, et Model 3-l on võrreldes Model S-ga tunduvalt madalamad materjalikulud. Elektrimootor on odavam ning õhkvedrustusest ja alumiiniumkerest loobutakse. Haissli hinnangul on iga Model 3 tööjõukulud 1000 dollarit auto kohta, Model S puhul on vastav number 4000 dollarit. „Põhjus seisneb selles, et automatiseeritus on järjest suurem.“
Viimasel ajal on räägitud, et Teslal on automatiseerimisega probleeme ning selles osas on ettevõte sunnitud tegema sammu tagasi. Haissli sõnul see nii ei ole.
Tesla aktsia on tänavu langenud 11 protsenti, S&P 500 indeks on samal ajal kallinenud 1,5 protsenti. Nädalavahetusel avalikustas ettevõte ka kaks uut versiooni Model 3 autost.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele