• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 25.06.18, 16:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Itaalia püüab absurdset elektriautode unistust

Itaalia valitsus on välja käinud idee tuua aastaks 2022 Itaalia teedele miljon elektriautot. Kriitikute meelest on mõte absurdne, sest praegu vurab saapamaa teedel ainult alla 5000 elektrilise neljarattalise.
Automüük
  • Automüük
  • Foto: PantherMedia/Scanpix
Bloomberg kirjutab, et Itaalia valitsuse idee on saanud omajagu kriitikat. Esiteks on idee segane: ei teata, kas silmas peetakse elektriautosid või ka hübriide. Teiseks on lahtine, mil viisil aastaks 2022 miljoni elektrilise neljarattaliseni jõutakse. Eelmisel aastal osteti Itaalias umbes 2600 elektriautot ning 4800 hübriidi. Võrdluseks, kokku müüdi Itaalias möödunud aastal 2 miljonit autot.
Analüütikud hindavad, et miljoni auto eesmärgi täitmiseks oleks vaja Itaalial võtta kasutusele vähemalt samasugused soodustused nagu Norral. Viimane on Euroopas elektriautode turu liider. Uuringuinstituudi Promotor juht Gian Primo Quagliano arvutuste kohaselt peaks ühe auto soodustus olema ligi 9000 eurot, ehk rohkemgi. See tähendaks, et elektriautode ambitsioonikas idee läheks Itaaliale maksma umbes 10 miljardit eurot. Isegi kui see raha leitakse, on eesmärk siiski liiga rutakas ning sisuliselt võimatu täita, leidis Quagliano.
Lisaks autodele peab valmis olema ka laadimissüsteemi võrgustik, mis on Itaalias aga võrdlemisi kasin.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele